avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"
CHAMPION *

Tilgang til lenker i API

Severa ble nylig oppdatert med mulighet for lenker i tillegg til filer på et prosjekt. En veldig nyttig funksjon. Er det lagt til støtte for å legge til / oppdatere / slette lenker i API-et? Jeg kan ikke se noe om dette i API-dokumentasjonen.

7 SVAR 7
VISMA

Sv: Tilgang til lenker i API

Hei,

Du kan slette og redigere lenken direkte i Severa. 

Usikker på om man kan gjøre dette via API, er det behov for det når man kan gjøre det i systemet? 

Filer og linker Severa.PNG

Produktsjef
CHAMPION *

Å slette og redigere lenken direkte i Severa fungerer perfekt.

Men poenget med API er at andre systemer kan snakke med Severa direkte, og det løses jo ikke ved å gjøre det direkte i Severa.

I vårt tilfelle så har vi ett eksternt system som snakker med Severa med API, som brukes i produksjonen for en enkel prosjekt-oversikt. Her har da hvert prosjekt en egen URL. Det hadde derfor vært aktuelt at det systemet la denne lenken inn i Severa slik at denne kun er et klikk unna når man er inne på et prosjekt i Severa.

Å gjøre dette manuelt er ikke hensiktsmessig i dette gitte tilfellet.

VISMA

Ok, takk for utfyllende informasjon. Jeg skal sjekke det opp og komme tilbake til deg:)

Produktsjef
Highlighted
VISMA

Hei,

I dagens SOAP API er det ikke mulig, men det blir tilgjengelig i REST API som kommer til å bli lansert til markedet.

Produktsjef
CHAMPION *

Takk for svar. Da vet jeg at det kommer på et tidspunkt.

Samt at det kommer ny API...

Hva er status mtp rest-api. Er det blitt lansert?

Hei,

Planen er at dette skal komme nå i løpet av Q4, men vi har dessverre ikke fått en endelig dato. 

Men det er i nær overskuelig fremtid 🙂