for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Severa ble nylig oppdatert med mulighet for lenker i tillegg til filer på et prosjekt. En veldig nyttig funksjon. Er det lagt til støtte for å legge til / oppdatere / slette lenker i API-et? Jeg kan ikke se noe om dette i API-dokumentasjonen.
Løst! Gå til løsning.
Hei,
Du kan slette og redigere lenken direkte i Severa.
Usikker på om man kan gjøre dette via API, er det behov for det når man kan gjøre det i systemet?
Å slette og redigere lenken direkte i Severa fungerer perfekt.
Men poenget med API er at andre systemer kan snakke med Severa direkte, og det løses jo ikke ved å gjøre det direkte i Severa.
I vårt tilfelle så har vi ett eksternt system som snakker med Severa med API, som brukes i produksjonen for en enkel prosjekt-oversikt. Her har da hvert prosjekt en egen URL. Det hadde derfor vært aktuelt at det systemet la denne lenken inn i Severa slik at denne kun er et klikk unna når man er inne på et prosjekt i Severa.
Å gjøre dette manuelt er ikke hensiktsmessig i dette gitte tilfellet.
Ok, takk for utfyllende informasjon. Jeg skal sjekke det opp og komme tilbake til deg:)
Hei,
I dagens SOAP API er det ikke mulig, men det blir tilgjengelig i REST API som kommer til å bli lansert til markedet.
Takk for svar. Da vet jeg at det kommer på et tidspunkt.
Samt at det kommer ny API...
Hei,
Planen er at dette skal komme nå i løpet av Q4, men vi har dessverre ikke fått en endelig dato.
Men det er i nær overskuelig fremtid 🙂
Hei, Hva er status mtp rest-api. Er det blitt lansert eller når vil det bli?
Henger meg på denne.
Når kan vi forvente å ta rest-apiet i bruk?
Vi ble nemlig lovet fra selger at dette var veldig nært forestående når vi valgte å gå for Severa... 🙂
Hei,
Det er fortsatt i pilot.
Dersom dere ønsker pilot-tilgang kan dere sende meg en mail: tonje.fineide@visma.com
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.