Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Total timesaldo ved flere arbeidskontrakter

av Anonymous

Vi har ulike arbeidstider gjennom året (sommertid) og har løst det ved å legge opp flere arbeidskontrakter med ulike "daglige timer".

Når man "bytter" arbeidskontrakt blir total timesaldo nullstilt og saldo fra foregående arbeidskontrakt blir ikke med over.

Er dette en feil i Severa eller har vi gjort en feil i oppsettet?

4 SVAR 4
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei - takk for info. Jeg har sett der, men finner ikke noe informasjon angående arbeidstimesaldo og justering av denne.

 

Vi benytter allerede API'et til andre ting, feks opprette og endre arbeidskontrakter. Det fungerer veldig fint. 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hvis du går inn her, så finner du gode forklaringer på hva du kan bruke API til i Severa:

https://support.severa.com/categories/20139127--ENG-Visma-Severa-API

 

For en som kjenner til bruk av API skal denne informasjonen være veldig nyttig. 

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Har prøvd å se om det er mulig å benytte API til å hente ut og justere arbeidstimesaldo, men finner ikke ut av det. 

Vet du om det er mulig?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous
Dersom man legger inn ny arbeidskontrakt endres timebalansen til 0. Det 
Enten må man da gå inn og legge inn +/- tid under arbeidstimesaldo som vist under, eller man kan ha et intern- prosjekt der man fører sommertid. 
Et siste alternativ er at de legger inn en fraværsaktivitet i kalenderen sin som man legger inn på alle brukere i sommerperioden. Se også under. 
Innebygd bilde 1
Aktivitet: Man kan opprette en fraværsaktivitet som heter sommertid på  innstillinger.  
Innebygd bilde 2
 Deretter oppretter man denne aktiviteten for alle brukerne i aktuelt tidsrom:
Innebygd bilde 3
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"