Mine områder
Hjelp
Elin Brodwall
CONTRIBUTOR *

AutoInvoice og mail med vedlegg

av Elin Brodwall

Vi har VismaGlobal v 9.05, og har nylig startet med AutoInvoice - foreløpig kun utgående faktura. En kunde ber om å få originalfakturaen som vedlegg i mail i tillegg til EHF-fakturaen fra AutoInvoice. Det pleier de å få fra andre leverandører, visstnok. Hvordan får jeg satt opp det? 

I Innstillinger på AutoInvoice-profilen vår har jeg haket av for valget "Send PDF som vedlegg til mail" under seksjonen for "Sende fakturaer", men kunden fikk ingen mail..

3 SVAR 3

av Svein Holanger

Sent svar , men...

Bildet av fakturaen sendes alltid med sammen med den elektronsike fakturaen. Det er ikke mulig å automatisk sende denne på epost når fakturaen blir sendt elektronisk, men den blir sendt som vedlegg sammen med den elektroniske fakturaen.

Elin Brodwall
CONTRIBUTOR *

av Elin Brodwall

tilleggsopplysning - I kursdokumentasjonen som ble delt ut på halvdagskurset "Kom i gang med Visma AutoInvoice" står det på side 11 under avsnittet "Utgående faktura" bl.annet : Det finnes to typer vedlegg som kan sendes sammen med xml-fila. Det ene er en visuell visning av fakturaen, slik den hadde sett ut hvis du hadde skrevet den på papir. Både Visma Business og Visma Global sender alltid med dette vedlegget, når man sender en faktura til AutoInvoice." 

- det er altså dette vedlegget jeg savner. Noen som har noen tips?

Elin Brodwall
CONTRIBUTOR *

av Elin Brodwall
 
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"