Mine områder
Hjelp
Tor Tennvassås
PARTNER

EFAKTURA TIL PRIVAT PERSONER FRA VISMA AUTOINVOICE

av Tor Tennvassås
For noen år siden lanserte Visma mulighet for å sende efaktura til privat personer i nettbanken. Mange av disse fakturaene kom aldri frem fordi brukeren først måtte godkjenne leverandøren i nettbanken. Nå ser det ut til at bankene er i full gang med å endre hvordan privatperson kan motta efaktura fra alle mulige avsendere ute i markedet. Dette vil, over tid, medføre at fakturaer faktisk kommer frem! Utrolig viktig for alle som fakturerer mange privatpersoner, mindre purringer osv. Jeg fikk denne meldingen i min private nettbank DnB nettopp: Viktig melding om eFaktura Med dagens eFaktura-ordning må du inngå avtale med hver enkelt bedrift som tilbyr eFaktura, men nå får du endelig mulighet til å inngå kun én overordnet eFaktura-avtale med alle bedrifter som tilbyr deg eFaktura-betaling, såkalt «Alltid eFaktura». Dersom du likevel skulle ønske å reservere deg mot enkeltbedrifter eller endre varsling på hovedavtalen, kan du fortsatt gjøre det. Vi anbefaler deg å ta i bruk «Alltid eFaktura» med en gang, så er du trygg på at alle eFakturaene dine er ivaretatt. Om du velger å utsette bestilling av «Alltid eFaktura», kan du risikere at bedrifter som sender faktura basert på 11-sifret fødselsnummer ikke når frem til deg. Derfor er det sikrest å ta i bruk «Alltid eFaktura» med en gang.
1 SVAR 1
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"