Mine områder
Hjelp
Henning Grindstuen
CHAMPION *

Faktura via Autoinvoice til to mottakere

av Henning Grindstuen

Vi har flere kunder som mottar EHF-faktura i et ekstern fagsystem. Vi har registrert for mottak i Autoinvoice, men ikke registrert i ELMA i Autoinvoice. Det som da skjer er at vi får fakturaene som EHF fra de systemene som sender dette via Autoinvoice. Vil de også bli sendt som EHF-faktura til den som har registrert selskapet i ELMA, altså det eksterne fagsystemet, eller kun til mottaket i Autoinvoice?

2 SVAR 2

av Svein Holanger (Oppdatert ‎12-10-2018 08:10 av Svein Holanger VISMA )

Hei

Hvis man ønsker å motta elektroniske fakturaer via AutoInvoice er det to ting som må gjøres:

  1. Krysse av for "Motta fakturaer" i AutoInvoice. Dette vil føre til at man kan motta fakturaer fra alle som sender via AutoInvoice.
  2. Registrere seg i ELMA. Dette gjør at alle andre som sender via andre PEPPOL aksesspunkter enn AutoInvoice, kan sende elektroniske fakturaer til deg.

Man kan bare være registrert i ELMA via ett aksesspunkt. Hvis man er registrert i ELMA i et annet aksesspunkt enn AutoInvoice, vil jeg ikke anbefale å krysse av for mottak i AutoInvoice. Da vil man motta i AutoInvoice for alle som sender via AutoInvoice og i det andre systemet for alle som sender via andre aksesspunkt.

 

Så svar på spørsmålet ditt er: Nei, de vil ikke bli sendt til det andre systemet.

mottak.JPG

Henning Grindstuen
CHAMPION *

av Henning Grindstuen

Alt dette er jeg klar over - det var om muligheten fantes for at utgående fakturaer sendt via Autoinvoice kan havne både i VDC hos kunden, samt aksesspunktet til kunden, som da ikke er registrert via Autoinvoice. Vi skulle hatt skanningkonto på denne kunden (dvs. det gjelder mange kunder), men da er ikke det mulig skjønner jeg.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"