Mine områder
Hjelp
Terje Gulbrandsen
CONTRIBUTOR ***

Feil forfallsdato på EHF fakturaen kunden mottar

av Terje Gulbrandsen

Hei, har oppdaget at noen EHF fakturaer genererer feil forfallsdato på fakturaen.

Vi bruker Visma Business og fakturerer de kundene som støtter EHF via Autoinvoice.

Hvis vi på kundekortet har satt "betalingsbetingelser" til "fri mnd. + 10 dager" så skal forfallsdato alltid være den 11 i mnd etter ordredato (altså ordre 29.06.2016 har forfall 11.07.2016)

Men da legger autoinvoice forfall til "01.08.2016" mens det på vedlagt pdf står riktig info "forfall 11.07.2016" Det krøller jo til for oss og kunden for da purrer vi jo på dem for de betaler jo ikke i tide.

På Autoinvoice står følgende info (se vedlagt bilde "Autoinvoice info.jpg"

Jeg finner ikke noe på autoinvoice.visma.com som lar meg styre forfallsdato iht innsendt faktura, skal ikke Autoinvoice ta hensyn til feltet "Betalingstid"?

3 SVAR 3
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei!

Ifølge Visma:

Dette er en bug i tidligere versjon av Business, er løst i 10.12.

Fra release notes:
"Kredittmåneder i Betalingsbetingelse
Betalingsbetingelse som omfatter Kredittmåneder beregnes nå på riktig måte når du angir Forfallsdato i XML-filen."

Stemmer med det jeg har funnet ut. Bruker du bare kredittdager på tidligere versjoner enn 10.12 så blir det riktig, men tar du med kredittmåned blir det feil.

Terje Gulbrandsen
CONTRIBUTOR ***

av Terje Gulbrandsen

Nei her er det ingen oppdatering fra Visma.

Sendte saken til forhandler så de kunne forhøre seg med Visma og da fikk vi svar:

Dette er en bug i tidligere versjon av Business, er løst i 10.12.

Fra release notes:
"Kredittmåneder i Betalingsbetingelse 
Betalingsbetingelse som omfatter Kredittmåneder beregnes nå på riktig måte når du angir Forfallsdato i XML-filen."

 Bruker du bare kredittdager på versjon <10.11 så blir det riktig, men tar du med kredittmåned blir det feil.

Terje Gulbrandsen
CONTRIBUTOR ***

av Terje Gulbrandsen

Hei, er det ingen fra Visma som har noen tips til dette?

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"