Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Informasjon som vises i mottatte fakturaer

av Anonymous

Vi opplevde for et par måneder siden at utseendet til fakturaer fra vår hovedleverandør forandret seg. Blant annet forsvant linjen for Ordrenummer. Dette var og er registrert i XML-filen som "ns1:BuyersOrderNo" - det er altså ingen forskjell i hvordan ordrenummeret er lagret i XML-filen.

Vår leverandør forsikrer at de ikke har forandret noe, og det har heller ikke vi. Jeg har lett etter et sted jeg kan redigere oppsettet for inngående fakturaer, men finner ikke noe. Hvor gjør man dette? Og er det vi eller vår leverandør som skal endre det?

3 SVAR 3

av Svein Holanger

Vi trenger fortsatt mer informasjon for å kunne hjelpe. Snakker du om fakturaer som kommer via AutoInvoice eller får du XML-filen inn må en annen måte?

Hvis du får den fra AutoInvoice, så vil AutoInvoice generere en visuell faktura i de tilfellene hvor avsenderen ikke sender med en visuell faktura. Det skal ikke være noen endring på hvordan AutoInvoice gjør dette, men for sjekke må vi da vite fakturanummeret og hvem den er sendt fra og hvem den er sendt til. Derfor anbefalte jeg support.

Hvis du får inn XML-filen direkte, kan det være en stylesheet som er angitt i XML-filen som avgjør hvordan den vises. 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg tror svaret over bunner i en misforståelse av mitt spørsmål. Hvis jeg bare kan komme meg inn riktig sted klarer jeg helt sikkert å endre det til å vise ting slik jeg måtte ønske.

Spørsmålet er HVOR kan man endre det? Jeg snakker da om TIF-filen som vises i Visma Dokumentsenter. All nødvendig informasjon om fakturaen ligger i XML-filen, men TIF-filen er bortimot ubrukelig.

Er det leverandøren som definerer utseendet på faktura i kundens system? Vår leverandør sier de ikke har endret noe og ikke kan endre noe.

Eller er det vi som brukere som definerer hvordan fakturaen til en bestemt leverandør skal se ut? I så fall, hvor kan vi gå for å endre det? Jeg finner ingenting relevant.

Eller er det en tredjepart vi må sende ønsker til?

av Svein Holanger

Hei

For å hjelpe til her må man vite mer, f. eks hvilken faktura gjelder dette. Man trenger også en skjermdump av hvordan dette ser ut. Jeg foreslår derfor at du tar dette med support, slik at de kan hjelpe deg.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"