Mine områder
Hjelp
Cegal Finans
CONTRIBUTOR ***

Oppsett av Autoinvoice for selskaper lokalisert i Danmark og Sverige

av Cegal Finans

Vi har en kunde som har datterselskaper i både Sverige og Danmark. Kunden ønsker å sette opp Autoinvoice frå Visma Business for sine selskaper, og jeg lurer derfor på om det finnes noen råd og vink for hvordan dette bør settes opp? I selskapene her vil det gå faktura på tvers av landegrensene.

 

Kan danske og svenske selskaper registreres i ELMA, eller dette kun forbeholdt norske selskaper?

 

Finnes det tilsvarenede tjenester i henholdsvis Sverige og Danmark?

 

 

 

 

Systemforvalter Cegal Finans
2 SVAR 2
Asbjørn H Sundodden
CONTRIBUTOR **

av Asbjørn H Sundodden

ELMA eller tilsvarende finnes ikke i Sverige eller Danmark. Alt avhenger da av samtrafikkavtaler mellom de ulike leverandørene. I Sverige bruker vi det, men det er enkles om en har et GLN nummer. I Danmark har vi ikke testet. Men fakturaer internt der alle selskaper er registert i visma autoinvoice der er det ingen problemer. 

PS, Finland fungerer helt utmerket. De er kommet mye lengre en de fleste andre.

av Per Øyvind Trydal

jeg har satt opp Autoinvoice for svenske kunder og det oppsett av dette fungerer på samme måte som for norske og fungerer veldig greit. Har ikke forsøkt med danske ennå, men det er vel bare å prøve.... 🙂

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"