Mine områder
Hjelp
Elisabeth Pretzinger1
CHAMPION **

Tolking av inngående faktura

av Elisabeth Pretzinger1

Sliter med at noen fakturaer blir tolket på en veldig enkel måte, dvs at logo og informasjon i mottatt faktura ikke følger med inn i dok.senteret. Vi får derfor ikke informasjon om bil og antall passeringer fra Ferde. Jeg må få tilsendt en pdf fra dem som jeg laster inn i stedet. De mener at det er vårt oppsett som det er noe galt med, men de fleste leverandører jeg får faktura fra blir riktig. Noen som vet om det er en avkryssing noe sted som vil hjelpe med dette? Ferde mener at det skal være det. Vil gjerne få en normal faktura fra alle våre leverandører. Ser at på en mottatt slik faktura står det "Visningskopi av elektronisk faktura. Visningen er laget av Visma.net Autoinvoice basert på Difi's visningsmal.

2 SVAR 2

av Svein Holanger

Hei

Regner med at du også har sjekket under vedlegg, at det ikke ligger der? Husk at nå, pga det nye formatet Peppol Bis 3, vil stadig oftere bilde av faktura ligge som et vedlegg.

Hvis det ikke ligger der, anbefaler jeg å sjekke hva som ligger i AutoInvoice. Hvis det ligger vedlegg der som ikke har kommet inn i Document Center, så har du en support-sak. Hvis vedlegget også mangler i AutoInvoice, så har ikke avsender gitt deg dette vedlegget.

Sjekk forøvrig også at dere ikke laster ned i Visma XML-format, men i EHF eller Peppol Bis 2. Dette er en AutoInvoice-innstilling i Document Center.

Elisabeth Pretzinger1
CHAMPION **

Takk for svar! Ser at på noen fakturaer, så ligger det et vedlegg men ikke alle. Rart at det er forskjellig fra leverandør til leverandør, men det er vel deres oppsett som styrer dette. Jeg endrer vårt oppsett i autoinvoice og ser om det bedrer seg. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"