Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

får ikke aktivert AutoInvoice på Visma Global

av Anonymous

Lisensnøkkel til Visma Global viser at Auto-invoicelisensen er aktiv, men jeg får ikke lagt til Visma API-nøkkel for AutoInvoice, feltet er grået ut.

Jeg har prøvd å restarte maskin (og program uten suksess.) Jeg kan logge inn på web-portalen for Auto-invoice og kopiere koder etc.

Noen som har erfaring eller tips? 

7 SVAR 7
Julia Sheremeteva
CONTRIBUTOR **

av Julia Sheremeteva

Matilde, tusen takk for hjelpen 🙂

 

VMH

Julia

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Julia,
Fra og med versjon 11 av Visma Global er Fane 13 Visma.net fjernet. Du finner Visma.net innstillingene under Verktøy, der har du nå et eget menyvalg som heter Visma.net Innstillinger. Her finner du alle Visma.net Innstillinger.


Håper det var til hjelp! 🙂

 

Julia Sheremeteva
CONTRIBUTOR **

av Julia Sheremeteva

Hei Matilde,

Egentlig samme spørsmål her: i våre klienter blei fane #13 "Visma.net" helt borte - finner ikke den lenger. Det vil si at jeg ikke kan legge inn API nøkkel i det hele tatt. Hva skal vi gjøre?

Vi oppdaterte Visma Global til 11.10 for noen uker siden.

 

MVH

Julia

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

Jeg pratet med kollegaen deres som sier at det har løst seg, jeg har hjulpet henne med å aktivere ferdig Visma.net AutoInvoice! 🙂  

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Server er restartet uten at dette hjalp. For meg ser det ut som om at Visma Global ikke kommuniserer med visma.net, ved at jeg får melding om at "brukeren er ikke registrert i visma.net" samt feilmeldingen som vedlagt når jeg prøver å registrere bruker.

 

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Jan,

Visma.net AutoInvoice ble nylig lagt på lisensen deres. Dere må restarte Global-applikasjonen fra server for å oppdatere lisens. Ofte gjøres dette automatisk hver natt dersom dere har satt opp det, hvis ikke kan dere gjøre det selv dersom dere har tilgang til egen server. Når den restartes kastes alle brukerne ut av Visma Global, så det er viktig at brukerne får beskjed slik at de ikke mister det de holder på med. Applikasjonen som må restartes heter RG_SRV. Dere kan kontakte partner for bistand.
Videre er det administratorbruker som kan legge inn nøklene når lisensen er oppdatert. 



Håper det var til hjelp! 🙂  

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Skjermbilde som viser problemet

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"