Mine områder
Hjelp
Chanett Eng
CONTRIBUTOR ***

Registrert inngang på artikkel + bokført faktura leverandør = riktig regnskap og lager

av Chanett Eng

Hei,

Vi er en produksjonsbedrift. Hver måned bruker jeg unødig tid på å sikre at råvarer ført inn på lager også har en inngående faktura ført.

F.eks nå, fra enkelte verdensdeler krever de forhåndbetaling. Artikkel er ført inn på lager på riktig artikkel og har fått en lagerverdi. (Stor verdi på varen.) Så kjøres regnskapet. Det ser for bra ut, brutto er for høy. Jeg begynner å lete etter feilen. Ser på varekjøp i hovedbok. Ser på lagersaldoliste, artikkel for artikkel.  Finner at denne forhåndsbetalingen feilaktig ikke er blitt gitt til bokføring av faktura.

 

Jeg ønsker meg ei liste som viser alle råvareinnkjøp i måneden, som jeg enkelt kan kontrollere om det er registrert varekjøp på den. Alle nødvendig opplysninger for å få ei enkel liste er jo registrert i Global (leverandørnr, innkjøpsordre osv.)

 

Har nå (igjen) brukt masse tid på å søke og lete etter mulig utskrift/oversikt i Global, finner ikke noe i nærheten engang.

 

Finnes det? Er det noen som har et godt tips til meg? Har ikke tid til denne kontrollen hver mnd jeg...

 

0 SVAR 0
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"