Mina produkter
Hjälp
Katrin Engvers
CHAMPION **

Faktureringsinställningar

av Katrin Engvers
Status: Förslagslådan

Vi  och säkert många andra har att kund och faktureringskund är olika.

men att sitta och lägga in adressen för detta när det är en annan kund  som man har borde istället vara en  ruta där man fyller i befintligt kundnummer.

 

Ex beställare kund A

Faktureringsadress: kund B

 

 

 

 

 

 

 

5 Kommentarer
kristinsyd
CONTRIBUTOR **
av kristinsyd

Hej! Vi brukar använda det som heter Huvudrelation (under flik Faktureringsinställningar) när vi har sådana fall. Där kan du välja fram ett kundnummer till kund B.

Vänligen,

Kristin

Katrin Engvers
CHAMPION **
av Katrin Engvers

Finns ej under kunder endast under leverantörer

 

 

kristinsyd
CONTRIBUTOR **
av kristinsyd

Intressant, vi har det på kunder.
Ser att under menyvalet Aktivera/Inaktivera funktioner (System, Licenshantering) finns Huvudrelation för kunder som val. Jag har det ikryssat, kan det vara så att du inte har det?

Katrin Engvers
CHAMPION **
av Katrin Engvers

Tror du missförstod mig.

Så som jag menar funkar inte systemet alls.

A som beställer får orderbekräftelsen. De har adress xxx

B som nu skall ha fakturan har adress yyy och en referens som skall stå på fakturorna

 Som fakturorna idag ser ut så står det xxx adress på fakturan. (om  du inte i faktureringsinställningar har lagt in B:s adress manuellt) 

Det vi menar är som finns i både Jeeves och Pyramid är du väljer en FAKTURAKUND. denna tar då detta företags adressuppgifter osv.    

KatrinEngvers_0-1663248790674.png

Du lägger alltså in detta på kund A .  I dagsläget så är det  kund 11 som betalar fakturan men  om 3 månader så skall kund A betala dessa själva. Alltså inte använda platser  på kund 11 . Hoppas jag är tydlig nog  för att förklara problemet.  

 

 

 

 

av Christian Sandell
Status changed to: Status: Förslagslådan
 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här