Mina produkter
Hjälp
Olof Svedbom
CHAMPION *

Lägg till datakälla (Provider) som kan skicka epost vid export

av Olof Svedbom
Status: Prioriteras inte

Det vore värdefullt att ha en provider som gör det möjligt att eposta resultatet av ett schemalagt exportscenario till exempelvis en kunds epost. Om det går att dynamiskt ändra mottagare på något vis skulle det vara väldigt användbart. Jag skulle då exempelvis kunna schemalägga en export av en eller flera kunders prislistor via excel.

4 Kommentarer
Isac Falkenberg
PARTNER
av Isac Falkenberg

Hej Olof, 

Just att exportera exportscenarion verkar bara vara möjligt till en FTP/SFTP, sen där via skicka ut den per mejl. Håller med att det hade varit önskevärt att få till det med automatik ut per mejl.

Olof Svedbom
CHAMPION *
av Olof Svedbom

Tack, vad heter den ftp-providern? Finns det någon dokumentation över den? Jag har letat efter det men kan inte se. Det hade varit mitt nästa förslag.

Isac Falkenberg
PARTNER
av Isac Falkenberg

Hej Olof, 
Som vi har satt upp det hos några av våra kunder har vi först Schemaläggt exportscenariot i fönster SM207035. Du kan sedan i det fönstret klicka på "filen".

filunderhåll.png

Klicka sedan på "registering". Då kommer du till Filunderhåll. I filunderhåll kan du klicka på fliken "Synkronisering" 

 

filsynk.png



Här hade det varit önskevärt att man också kunde välja "e-post" som alternativ (Precis som du föreslår ovan). Sedan från FTPN brukar vi mejla ut filer till e-post addresser. 

 

 

 

av Christian Sandell
Status changed to: Status: Prioriteras inte
 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här