Mina produkter
Hjälp
Katrin Engvers
CHAMPION **

Uppdatera erat företagsregister

av Katrin Engvers
Status: Nytt förbättringsförslag

Pga av att Visma har ett föråldrat företagsregister får man dagligen att man skall ändra namn på sina leverantörer. Om nu Visma kan tänka sig att uppdatera detta register kanske det löser många  av oss kunders  problem.

1. Vi har rätt namn i våra regsiter från början

2. De kunder/leverantörer som skall ha e-fakturor har det. Då många idag får e-fakturor men vill ej ha detta då de ej är med i register längre.

 

Tacksam om ni uppdaterar detta asap. 

Bifogar ett exempel på företag som vi alltid får är felaktigt. ( vill ändra namn varje gång)

Detta företag bytte namn 2021-02

Bilder visar 

Leverantörsfaktura

Bolagsverkets information

Kreditupplysningsföretags ( tid för namnbyte)

VI vet att det finns lösning på detta genom att ta bort alla bockar under leverantörsreskontran för att detta inte skall ske.

Men är detta verkligen en långsiktigt lösning?

 

 

 

2 Kommentarer
av Christian Sandell
Status changed to: Status: Nytt förbättringsförslag

Hej! Förstår inte riktigt vilket register som omnämns i förslaget eller vilka skärmbilder som avses. Vänligen komplettera förbättringsförslaget så det är lättare att förstå vad som avses.

Katrin Engvers
CHAMPION **
av Katrin Engvers (Uppdaterad ‎14-06-2023 15:08 av Katrin Engvers )

Detta händer när du är i fakturainkorgen

Rubrikerna i fakturainkorgen är

Ankomstdatum Första godkännare Ursprung Fakturadatum Förfallodatum Åtgärder Fakturanummer Leverantörsnummer

Leverantörsnamn Nu kommer det en rubrik med Leverantör. Jag har ingen aning om i vilket register som denna rubrik hämtar sin information ifrån.

KatrinEngvers_1-1686747746655.png

 

Förslaget  som ni ger när man trycker på uppdatera företagsinformation

Blir detta

KatrinEngvers_0-1686748031156.png

Vilket är felaktigt då  företaget nu heter Lyreco AB

Jag trycker då på nej och sedan ignorera leverantörsuppdatering. Men så fort jag får en ny faktura från denna leverantör vill systemet ändra igen.

Kan meddela att så här står det på ex. fakturan från Lyreco 

 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här