Mina produkter
Hjälp
Anonymous
Inte tillämpbar

Uppdatera valutakurser dagligen oavsett om det finns transaktioner

av Anonymous
Status: Implementerad

Idag uppdateras bara valutakurserna i Visma.net om det skett en transaktion i valuta den dagen. Detta leder till bekymmer när jag ska omvärdera bankkontona per bokslutsdagen i ett av bolagen som inte har dagliga transaktioner. Jag måste då lägga ett noll-verifikat i valuta för att trigga att kursen importeras. Önskar att valutakurserna uppdateras dagligen oavsett.

5 Kommentarer
Isac Falkenberg
PARTNER
av Isac Falkenberg (Uppdaterad ‎08-03-2021 21:06 av Isac Falkenberg PARTNER )

Hej Sabinah, 

Har du testat nedanstående? 

 

Jag utgår ifrån att ni har importera valutakurser automatiskt påslaget under Valutahantering (Valutahantering -> Egenskaper -> Valutahantering). Då ska en import köras ca 09.30 varje morgon.valutakurser.png

 

Du kan schemalägga fönstret Importera valutakurser (CM50100S). Här skulle man kunna importera kurser mer frekvent en standaruppsättet. Klicka på klockan för att schemalägga. Alternativt kan du trycka på importera valutakurser. 

importera valuta.png

Jag testade att hämta valutakurser hos mig, utan att ha några transaktioner i någon valuta för dagen och jag fick in valutakursen för dagen. 

 

 

 

Hoppas det fungerar för dig. 

Anonymous
Inte tillämpbar
av Anonymous (Uppdaterad ‎09-03-2021 07:52 ( )

Jag har automatisk import av valutakurser ibockad samt SPOT och dagligen. Kan däremot inte hitta fönstret "importera valutakurser", vare sig genom att söka på benämningen eller transaktionskoden.

Isac Falkenberg
PARTNER
av Isac Falkenberg

Hej Sabinah, 

 

Testa att lägg fönsterID i urlen. Fungerar det? 

screenID.png

Anonymous
Inte tillämpbar
av Anonymous

Ja då hittade jag fönstret. Tack, då testar jag lägga ett schema på det.

av Christian Sandell
Status changed to: Status: Implementerad
 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här