Mina produkter
Hjälp
Kattalena
CONTRIBUTOR **

Verifikation - visa differensen

av Kattalena
Status: Förslagslådan

Som bokförare vill jag kunna se vilken differens det är mellan debet och kredit i verifikations-registreringsfönstret. Så att det är lätt att se vad differensen kan bero på och inte behöva plocka fram miniräknare för att se beloppet som det diffar på. Sparar tid.

 

5 Kommentarer
Katrin Engvers
CHAMPION **
av Katrin Engvers (Uppdaterad ‎25-08-2023 12:11 av Katrin Engvers )

Håller helt med. Så funkar det i ina gamla system  som jag jobbat i

Ex. Visma admin,  Pyramid.

Känns tyvärr som att Visma.net går bakåt i tiden ej framåt. 

Josefinh81
CONTRIBUTOR *
av Josefinh81

Ja, det hade varit bra! 

SvP
CONTRIBUTOR ***
av SvP

Kanske inte den smidigaste åtgärden, men pröva att lägga till en rad i verifikationen och fyll i valfritt konto så kommer den raden automatiskt få det belopp som diffen motsvarar. Dock vore ju det bästa ifall man kunde se diffen direkt, jag håller med om det. 

av Christian Sandell
Status changed to: Status: Förslagslådan
 
Naousingkatt
CONTRIBUTOR ***
av Naousingkatt

Ja, det fungerar i gamla system, för att de utvecklats under en längre tid och blivit en hjälp för ekonomipersonalen. I de nya, hippa, programmen som tillber molnguden, där har inte de programmerarna (som suttit hukade över dataspel 24/7 tidigare) förstått vad vi vill ha och vi användare har hamnat 40 år tillbaka i utvecklingen, för de envisas med att uppfinna hjulet en gång till utan att kolla runt lite. Vi användare sitter i klistret och jobbar ihäl oss i dumma processer och tycker med rätta att det var bättre förr.

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här