Mijn Communities
Help
Martijn Rijsdijk1
CONTRIBUTOR ***

Controle bijzonder tarief (Release payroll 277)

door Martijn Rijsdijk1 (Bijgewerkt ‎11-11-2025 09:44 door Martijn Rijsdijk1 )

Heel fijn dat er eindelijk, na de wens een rapport komt die het totaal aan verwacht jaarloon bijzonder tarief en een aanpassing van het bijzonder tarief berekent.

Echter, het gaat niet goed, er wordt namelijk een verkeerde grondslag toegepast. er wordt gekeken naar 10010 Periode salaris,  terwijl dit niet gelijk is aan het loon voor loonheffing(70350). Dit zien we graag aangepast.
Zo komen er bij het periode salaris wellicht nog wat toelagen bij en gaan er wat premies zoals pensioenpremie af. 

Daarnaast wordt bij iemand met 6 verschillende (invalcontracten) berekend alsof alle 6 de contracten een heel jaar lopen en komt de inschatting van het jaarloon van de rapportage (195.000 euro moet in een voorbeeld maar 10.400 euro zijn) .  Graag dus in de berekening contracten met een aanstelling die reeds is geweest niet verder meetellen dan de einddatum. 

2 ANTWOORDEN 2
NicoleR
CHAMPION *

door NicoleR

Ik ben al aan het zoeken geweest hoe ik deze melding kan onderdrukken. Per melding, persoon of gewoonweg helemaal uit. In oktober was de eerste waslijst meldingen, in november dezelfde waslijst. Ik kan de melding die wordt gegeven op basis van appels en peren niet markeren als gezien, beoordeeld, irrelevant. Nu heb ik elke maand deze waslijst om af te tekenen voor de accountantscontrole. Wij doen de controle afwijkend percentage bijzonder tarief op basis van het geëxtrapoleerd fiscaal loon en attenderen de betreffenden erop dat zij met een schriftelijk verzoek een hoger percentage mogen laten toepassen. 

Nbastiaanse
CHAMPION **

door Nbastiaanse

We hebben ook geconstateerd dat iemand die gestart is als stagiair een periode salaris van 0 heeft omdat er met een salariscomponent een stagevergoeding wordt uitbetaald. Zodra die stagiair wordt omgezet naar een regulier dienstverband komt die niet in het overzicht voor terwijl dat juist één van de belangrijkste groepen is.