Mijn Communities
Help
Inez Viallé
CONTRIBUTOR ***

Adresgegevens wijzigen

door Inez Viallé (Bijgewerkt ‎10-02-2023 12:02 door Inez Viallé )

Wij hadden opgegeven dat medewerkers geen adreswijziging via de Youforce App konden doen.

Ik zie nu dat dit wel kan en kan ik dit als beheerder weer uitzetten ?

11 ANTWOORDEN 11
oscarwolbrink
CHAMPION *

door oscarwolbrink

kun je ook bij een adreswijziging ook gelijk aangeven dat je postadres ook meegaat?

nu wordt alleen het adres aangepast, maar postadres blijft op het oude adres staan.

door Remco te Ronde

Hoi @oscarwolbrink

 

Zojuist even getest in onze omgeving. En zoals je hieronder met de prinscreens (inclusief tijdstip rechtsonder) zien dat het moet werken zoals jij verwacht. Als het in jullie Youforce omgeving anders werkt maak gerust een ticket aan bij het ServiceCenter van Visma|Raet. Dan helpen we je de oorzaak te achterhalen.

 

Vóór wijziging in Youforce app

RemcoteRonde_0-1678115370852.png

 

Vóór wijziging in HR Core Beaufort

RemcoteRonde_1-1678115436932.png

 

 

Wijzigen in Youforce app

RemcoteRonde_2-1678115514913.png

 

Na wijziging in HR Core Beaufort

RemcoteRonde_3-1678115753331.png

 

 

Groet,

Remco te Ronde
Andrea Hulstein
CHAMPION *

door Andrea Hulstein

Hallo @Remco te Ronde in de Handleiding Youforce app & desktop Inloggen, dossier & profiel staat bij 4.4 een link naar 'configuratie profiel' , deze komt echter uit bij configuratie voor ziekteverzuim.

-> Klopt het dat dit Person Settings (youforce.com) moet zijn en dat we daar enkel twk en HRSS aan/uit kunnen zetten voor adresgegevens?
-> Wij hebben geen integratie met Self Service. Echter een adreswijziging via de app komt niet door in HR Core Online. Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Groet,

Andrea Hulstein, DOWR

Andrea Hulstein
CHAMPION *

Overigens ook het wijzigen van contactgegevens (prive telefoonnummer) komt niet door in HR Core Online, terwijl wij 'wijzigen' aan hebben staan.

Hoi @Andrea Hulstein,

 

Bedankt voor je oplettendheid. Direct de handleiding geüpdatet en daarin de link https://admin.person.youforce.com/ toegevoegd.

 

Als de adreswijziging niet doorkomt in HR Core Beaufort dan ontbreken de vinkjes bij de procescode in HR Core Beaufort. In ''4.3. Procescode activeren in HR Core Beaufort'' staat uitgelegd hoe dit moet worden ingericht.

 

Lukt het dan nog niet? Maak dan een ticket aan bij het ServiceCenter. Dan kijken we er samen zo snel mogelijk naar.

Groet,

Remco te Ronde
Andrea Hulstein
CHAMPION *

Aha dank @Remco te Ronde .

Ik had geïnterpreteerd dat die XPN code bedoeld is om het via Self Service te laten lopen, ik begrijp nu dat dit juist gaat om het rechtstreeks aanpassen in HR Core Online.
Ik heb de vinkjes gezet en ga het testen. 

Groet, Andrea

 

Hoi @Andrea Hulstein ,

 

Top! Als je het hebt getest en het werkt inderdaad goed is het misschien fijn voor iedereen die meeleest op het forum als je kunt laten weten dat het werkt.

Groet,

Remco te Ronde

Hoi @Andrea Hulstein

 

Hopelijk heeft bovenstaande antwoord je geholpen?

 

Om het forum voor iedereen overzichtelijk te houden (en omdat 'groene vinkjes' ✔️ mooi zijn😊) is het handig als je dit forum artikel kan afsluiten door op de knop 'Als oplossing accepteren' te drukken.  

RemcoteRonde_0-1678440707174.png

 

Zou je dat willen doen?

Groet,

Remco te Ronde
Inez Viallé
CONTRIBUTOR ***

door Inez Viallé

Dag Remco,

 

Eerst hadden we een keuze net als bij contactgegevens en die stond op zichtbaar.

Die keuze is er nu niet meer.

 

 

InezViall_0-1676030696104.png

 

 

InezViall_1-1676030696108.png

 

door Remco te Ronde

Hoi @Inez Viallé,

 

Aan de werking van de rechten 'Profiel wijzigen' is niets veranderd. Als je zowel 'contact gegevens' als 'adresgegevens' alleen maar zichtbaar wil hebben maar niet wijzigbaar dan zou je het recht niet moeten toekennen. 

Groet,

Remco te Ronde

door Remco te Ronde

Hoi @Inez Viallé,

 

Als medewerkers toegang hebben tot adreswijziging dan heb je in 'autorisatiebeheer' het recht 'Profiel wijzigen' toegekend.

 

In de Handleiding Youforce app & desktop Inloggen, dossier & profiel lees je er alles over in het hoofdstuk '4.2. Benodigde rechten medewerker'. Die zou je weer kunnen verwijderen.

 

Maar persoonlijk zou ik vooral onderzoeken waarom je géén gebruik wil maken van de adreswijziging via de Youforce app. Veelal wordt het als erg gebruiksvriendelijk ervaren. En met de integratie naar Self Service (beschreven in 4.4.2. HR self service integratie) zou het mogelijk ook voor jullie goed moeten kunnen werken.

 

 

Groet,

Remco te Ronde