Mijn Communities
Help
Linda_FB_WMD
CHAMPION *

Gewerkte dagen en self service naast elkaar?

door Linda_FB_WMD

Wij gaan de Youforce app gebruiken voor het registreren van gewerkte dagen. Is het dan nog mogelijk om ook nog selfservice declaraties te gebruiken voor medewerkers die ook de app gebruiken?

 

Ik vraag dit omdat de app rekent met een vaste afstand van het huisadres naar de standplaats. Soms werkt hij op een andere locatie die dichterbij zijn huisadres is dan zijn standplaats. Kan hij voor die dagen zijn woon-werkverkeer via een declaratie in Selfservice inschieten en die dagen in de app leeg laten? Of moet er echt gekozen worden voor 1 ingang en is declareren van woon-werk verkeer via een excel formulier in Selfservice niet meer mogelijk als we de app gebruiken? In dat laatste geval zal de medewerker uit dit voorbeeld namelijk teveel kilometers uitbetaald krijgen voor die dag.

2 ANTWOORDEN 2
Goedgekeurde oplossing
Bastiaan Friederichs
VISMA

door Bastiaan Friederichs

Hi @Linda_FB_WMD, het is niet een optimale situatie, maar wat je beschrijft is mogelijk.

Van uit de Youforce app zul je invoercode 02508 (reisbewegingen) aansturen. Het aantal reisbewegingen sturen we na het indienen van de maand door de medewerker naar Gemal -als variabele mutatie- met ingangsdatum "kalendermaand+1". Dus April 2022, krijgt ingangsdatum 01-05-2022.

Vanuit HR Self Service stuur je ook variabele mutaties, maar dan naar Beaufort wat je tijdens de maandelijkse aanlevering weer naar Gemal stuurt.

Je moet dus even goed kijken naar de uiteindelijke eigenschap van de rubriek/invoercode (tellend of overschrijvend) en rekening houden met de ingangsdatum. 

Zou altijd aanraden om het even te testen. Reeds ingediende maanden kan het ontwikkel-team weer verwijderen indien nodig. Je moet dan even een ticket aanmaken bij het ServiceCenter.

Misschien dat andere gebruikers nog tips hebben en je kunt ook vast via de Customer Success Manager even de hulp inroepen van een van de consultants.

Linda_FB_WMD
CHAMPION *

Dankjewel. Ik ga het testen zodra we het verder in gaan richten. Als ik daarbij nog ergens tegenaan loop, dan maak ik een call aan.