Mijn Communities
Help
John Muijs
CONTRIBUTOR ***

Verzuim en hersteldmeldingen via app zichtbaar voor functioneel beheer

door John Muijs

Wij gebruiken sinds kort de app ook voor verzuim-en hersteldmeldingen door de manager. Nu wil ik graag als functioneel beheerder inzicht hebben welke met de app zijn gedaan en welke nog via selfservice. Is dat mogelijk.

 

Dank en groet 

John Muijs

3 ANTWOORDEN 3
John Muijs
CONTRIBUTOR ***

door John Muijs

Dank je Maarten, hier kan ik zeker wat mee. Fijn dat jullie in de toekomst de gegevens ook in de app beschikbaar willen stellen.

door Remco te Ronde

Hoi @John Muijs 

Fijn dat het antwoord van mijn collega Maarten je heeft geholpen! Om voor iedereen die meeleest het forum overzichtelijk te houden is het fijn als je op de knop ''Als oplossing accepteren''  RemcoteRonde_0-1653990980255.png kan drukken op het antwoord van Maarten? Zo is het voor iedereen duidelijk dat deze vraag is beantwoord.

Groet,

Remco te Ronde
Goedgekeurde oplossing
Maarten VB
VISMA

door Maarten VB

@John Muijs 

Er is een mogelijkheid om te zien of een ziektegeval gewijzigd is vanuit HR Self-service of via de Youforce app in HR Core (Beaufort). 

 

Aanleverende processen gebruiken een zogenaamde procescode. Deze code is op zijn beurt weer gekoppeld aan een systeemfunctie.

De relevant codes en functies voor jouw vraag zijn:

  • HSS - Mutaties vanuit HR Self Service (functie id: 100409)
  • XSL - Mutaties vanuit de Youforce app (functie id: 100723)

Dit functie id is altijd opgeslagen bij de mutatie dus als je via de functie "Overzicht systeemmutaties" zoekt op mutaties op gegevenssoort ZG (Ziektegeval) en je vult ook het "functie-id" van ofwel HR Self-service ofwel de Youforce app in dan kun je duidelijk zien in het verslag welke mutaties door welke applicatie gedaan zijn.

chrome_y3FrP8uR5f.png

In de Youforce app zelf houden we uiteraard ook bij welke wijzigingen gedaan zijn. Op termijn willen we deze gegevens ook beschikbaar stellen voor een beheerder (op een soortgelijke manier als hoe je nu bij declaraties deze gegevens naar csv kunt exporteren). Als je deze gegevens in de tussentijd wilt inzien kun je altijd een ticket indienen met dit verzoek en leveren we je deze gegevens uiteraard graag aan.

 

Hopelijk kun je hier verder mee.