Mijn Communities
Help
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***

Contactpersonen in geval van nood niet overgenomen vanuit ESS

door Raymond_de_Rozario

Goedemorgen,

 

Zie ook onderstaande link naar een eerder geplaatst bericht op het forum. De laatste toevoeging van @Remco te Ronde  van 19-12-23 was dat bij de nieuwe versie van de app contactpersonen in geval van nood wel beschikbaar zijn.Bankrekening wijzigen en contactpersonen i.g.v. no... - Visma Community

 

Ondertussen heb ik app versie 2.4.6. (android )

Raymond_de_Rozario_0-1723014363296.png

 

Maar ik zie dat de gegevens niet worden overgenomen naar de app

Raymond_de_Rozario_1-1723014407130.png

 

Terwijl deze in ESS wel zijn gevuld

Raymond_de_Rozario_2-1723014423522.png

 

Zijn er meer mensen die dezelfde ervaring hebben?

 

 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

8 ANTWOORDEN 8
Marc Struver
CONTRIBUTOR ***

door Marc Struver (Bijgewerkt ‎07-08-2024 11:07 door Marc Struver )

Hallo Raymond,

Wij hadden deze ervaring in eerste instantie ook. Maar met de publicatie van RAET was het goed te doen. 

Raet heeft voor Youforce een standaardformulier beschikbaar: R_Contactpersonen.

 

PaulaPieper
CHAMPION *

door PaulaPieper

Nee, hier worden in de app wel gewoon de contactpersonen getoond. Gebruik je in self Service wel de standaard Visma rubrieken en niet eigen rubrieken?

Goedgekeurde oplossing
Remco te Ronde
VISMA

door Remco te Ronde

Hoi @Raymond_de_Rozario ,

 

Vervelend dat je het niet ziet. Zoals ook @PaulaPieper aangeeft is er voor zover wij zien geen issue. Mijn eerste vermoeden is dat het inderdaad te maken heeft met de velden/rubrieken die jullie gebruiken.

 

In juli 2018 hebben wij een uitgebreide set personeelsinformatie-rubrieken geïntroduceerd. Daarmee is het voor veel gevallen niet meer nodig om eigen rubrieken aan te maken. Voor organisaties die nog gebruik maakten van eigen E-rubrieken hadden we daarom in maart vorig jaar de volgende instructie gedeeld: 'Hulp bij overstap standaard velden voor contactgegevens in geval van nood'

 

Zou je even willen nakijken welke rubrieken jullie gebruiken? Worden wel de PI-rubrieken gebruikt en blijft het in de App toch leeg? Dan is er toch iets niet goed. Dat gaan we dan graag en snel analyseren als je een melding met details aanmaakt bij het ServiceCenter.

 

Hoor het graag.

 

 

Groet,

Remco te Ronde
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***

Hoi @PaulaPieper en @Remco te Ronde ,

 

Ik heb vandaag weer wat geleerd! Wij maken inderdaad gebruik van eigen rubrieken (HS0001 enz.) Ik zie dat er van alles op formulier niveau moet worden gedaan. Dit zal in ons geval door een consultant moeten worden gedaan. Ik ga na de vakantieperiode wat inplannen.

 

Dank jullie wel voor deze info!


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Hoi @Raymond_de_Rozario ,


Bedankt voor je snelle reactie!

 

Mocht je inderdaad iemand hiervoor inzetten dan kan je wellicht ook direct het volgende mee laten nemen:

Hulp bij overstap standaard velden voor 'BIG-(her)registratie'

 

Want vermoedelijk zijn BIG-registraties binnen jullie organisatie ook erg belangrijk en is de er een kans dat je daarvoor ook nog eigen rubrieken (zoals E- of HS-) gebruiken.

Groet,

Remco te Ronde
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***

Graag gedaan @Remco te Ronde , jij was ook heel snel. BIG-registratie is inderdaad erg belangrijk bij ons, en ook daar maken we gebruik van eigen rubrieken. Ik zal het meteen meenemen. Zijn er nog meer opties waarmee we rekening moeten houden?


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Hi @Raymond_de_Rozario ,

 

Voor het onderdeel 'Profiel' gaat het enkel en alleen om 'contact personen in geval van nood'.

 

Maar afgelopen periode hebben we ook diverse nieuwe processen toegevoegd onder wat wij het onderdeel 'Aanvragen en uploaden' noemen. Daarin zitten nu:

 

(Wil niet overkomen als ''influencer'' maar er is ook en YouTube video waarin de volledige werking wordt uitgelegd. Wellicht geeft die een nog beter beeld dan alle tekst)

En volgende maand komt daar nog bij 'uploaden en declareren SKJ'. Al deze processen gaan uit van enkele standaard rubrieken. In de meeste gevallen proberen we het zo makkelijk mogelijk te maken door in de 9999999-template omgeving een standaard dialoog en formulier beschikbaar te stellen.

 

Je kunt er voor blijven kiezen om voor al die processen je  eigen rubrieken (zoals E- of HS-) te blijven gebruiken, doordat je ze zelf via een java-script blijft vullen in je Self Service formulier. Dat werkt helemaal prima. 

 

Maar om je toch verder mee te nemen in de verre toekomst. Wellicht heb je het bericht Oproep: Youforce tegen fraude samen ontwikkelen gelezen. Zoals je daarin leest willen we gaan samenwerken met meerdere organisaties om dit soort verbeteringen te gaan ontwikkelen. En vaak zal de uitkomst daarbij ook zijn dat het beter, sneller en gestructureerder gaat als meer organisaties zich conformeren aan de standaard rubrieken. 

 

Kortom, jij bepaald zelf voor welke onderdelen je op welk moment overtapt naar de standaard rubrieken. Het is niet verplicht, maar wel verstandig als je eenvoudig aangesloten wil blijven op toekomstige ontwikkelingen.

Groet,

Remco te Ronde
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***

Dank je @Remco te Ronde wel voor dit meer dan uitgebreide antwoord. Ik heb dit topic opgeslagen en ga het als iedereen weer terug is van vakantie bespreken met het team.


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden