Mijn Communities
Help
agedijkstra
CONTRIBUTOR ***

Toegang Plusport via app

door agedijkstra

goedemorgen

 

ik heb in autorisatiebeheer rechten ingesteld zodat medewerkers toegang krijgen tot plusport via mijn.youforce.com

 

in de app krijg ik deze optie alleen niet ingericht, klopt het dat dit geen optie is in de app?

 

 

4 ANTWOORDEN 4
Danny van Dellen
CONTRIBUTOR ***

door Danny van Dellen

@agedijkstra @Remco te Ronde  welke rechten heb je in autorisatbeheer toegepast? leerportaal of opleiden en ontwikkelen? Wat is het verschil tussen toegang tot het leerportaal en leerportaal voor anderen? Wij hebben nu werknemers met beheerdersrechten in Plusport maar als die via toegang HR voor anderen inloggen komen ze in hun medewerkers omgeving, hoe gaan jullie hier mee om binnen mijn youforce? 

Hallo @Danny van Dellen in Plusport log je in als persoon en bepalen de verschillende rechtengroepen van je account welke knoppen er beschikbaar zijn in het Plusport portaal. Wanneer je het leerportaal voor HR persoonlijk & HR voor anderen activeert land je via beide opties altijd in Plusport in hetzelfde account. 

Wij adviseren altijd dat de beheerders in Plusport via Mijn Youforce inloggen. Daarvoor is het dan wel benodigd de beheerders in hun gebruikersaccount beheerrechten krijgen. Zo voorkom je dat deze met de hand inloggen en dat je per abuis een beheerder uitdienst weet te melden.

Daarnaast zien we de laatste tijd ontstaan dat klanten ervoor kiezen de startpagina in Plusport gelijk te houden aan Mijn Youforce. Hiermee voorzie je dat er een pagina voor leidinggevenden en medewerkers is.  Zie hier een voorbeeld.

 

RaymondBorghoff_0-1707815917154.png

 

Zoals Remco zegt: Mocht je in een lopende implementatie zitten van PlusPort dan kunnen mijn collega consultants je het beste adviseren. Is het reeds ingericht? Dan kunnen we je via het ServiceCenter het beste adviseren.

 

Hoi @Danny van Dellen ,

 

Helaas is mijn kennis van PlusPort beperkt. Mocht je in een lopende implementatie zitten van PlusPort dan kunnen mijn collega consultants je het beste adviseren. Is het reeds ingericht? Dan kunnen we je via het ServiceCenter het beste adviseren.

 

In zijn algemeenheid (voor alle onderdelen binnen Youforce) betekent het recht met de toevoeging "...... voor anderen'' dat er in Mijn Youforce onder de weergave 'HR voor anderen' een link beschikbaar is. De naam '.... voor anderen' zou moeten zorgen dat je in het onderdeel terecht komt waar je zaken ''voor anderen'' kan doen (zoals het leerportaal onderhouden).

Groet,

Remco te Ronde
Goedgekeurde oplossing
Remco te Ronde
VISMA

door Remco te Ronde

Hoi @agedijkstra,

 

De Youforce app heeft heel veel mooie functionaliteiten. Maar inderdaad Plusport heeft geen functionaliteiten in de app. 

Groet,

Remco te Ronde