Mijn Communities
Help
IlonaMakkenze
CONTRIBUTOR *

Documentsoort verwijderen in PDOL lukt niet

door IlonaMakkenze

Ik wil een documentsoort verwijderen bij PDOL Configuratie, maar ik krijg steeds de melding:

 

"De volgende documentsoorten konden niet verwijderd worden:  __  Dit komt waarschijnlijk omdat er nog documenten aan gekoppeld zijn in het archief. "

 

Ik was in de veronderstelling dat ik goed voorbereid was:

  • In de personeelsdossiers zijn geen documenten meer zijn met dat documentsoort.
  • De prullenbak is leeg.
  • En ook bij 'Verstreken bewaartermijn' en 'Verstreken geldigheidstermijn' is niks meer te vinden.

Wat zie ik over het hoofd?

 

m.v.g. Ilona Makkenze

6 ANTWOORDEN 6

door Peter van Miltenburg

Er is een aanpassing doorgevoerd, zodat het verwijderen van een documentsoort waar ooit documenten aan gekoppeld zijn geweest weer mogelijk is.

Anonymous
Niet van toepassing

door Anonymous

@Peter van Miltenburg @IlonaMakkenze 

Bij ons hetzelfde probleem bij het verwijderen van enkele documentsoorten. Geen documenten meer gekoppeld (ook niet in de prullenbak en alle rechten als beheerder, voor alle documentsoorten). Ik heb hier inmiddels ook een request voor aangemaakt.

Er zijn nog meta-gegevens van verwijderde documenten gekoppeld aan deze documentensoorten. Dit is noodzakelijk vanwege de audit-logging en de rapportages, en feitelijk zijn de documentsoorten dan ook nog in gebruik. Het advies is om deze documentsoorten een andere naam te geven, zoals oorspronkelijke naam + (Verwijderd),  en ze weg te autoriseren in de rollen, zodat ze niet zichtbaar zijn voor gebruikers. 

Anonymous
Niet van toepassing

door Anonymous

@Peter van Miltenburg Bedankt voor het antwoord. Ik hoop toch wel dat je dit als tijdelijke oplossing bedoelt en dat jullie met een definitieve oplossing komen, zodat we geen vervuiling krijgen binnen het beheer van het dossier?  

We gaan wel kijken of dit iets anders opgelost kan worden, maar de documentsoorten kunnen niet verwijderd worden zolang er meta-gegevens aan zijn gekoppeld. Dat wil zeggen dat ze dan misschien 'verborgen' kunnen worden, zodat ze niet meer zichtbaar zijn in de configuratie- en autorisatiemodule. 

door Peter van Miltenburg

@IlonaMakkenze 
Hoogstwaarschijnlijk heb je onvoldoende rechten om alle documenten te zien. Hiervoor is toegang tot alle dienstverbanden nodig en een rol met rechten op alle documentsoorten. Als je een request indient in 4me met de details dan kunnen we voor je kijken waarom het niet lukt.