Mijn Communities
Help
JvdB
CONTRIBUTOR ***

Manager rol in rubriekenset/exporteren

door JvdB

Weet iemand een oplossing voor het volgende probleem?

Voor een koppeling met een extern systeem, is het nodig dat er per medewerker de manager bekend is. De koppeling loopt via een rubriekenset XML naar de File API. Echter kan ik de rollen niet via deze weg exporteren, of überhaupt koppelen aan de dienstverbanden. Ik kan mij voorstellen dat wij niet de enige zijn die hier tegen aan zijn gelopen.

Hoe kunnen we managers (per OE of dienstverband) automatisch exporteren naar externe systemen?

3 ANTWOORDEN 3
mellev
CONTRIBUTOR **

door mellev (Bijgewerkt ‎26-02-2025 12:19 door mellev )

De BINT bestanden worden meestal op een aparte (SFTP)-server gezet voor de koppeling met andere applicaties. Daarvoor worden die bestanden door de file-api en een windowstaak opgepakt van de J-schijf. Je kan de roltoewijzigingen ook laten oppakken van de j-schijf en met de BINT bestanden laten verplaatsen naar de locatie die die andere applicatie gebruikt om te importeren.

Goedgekeurde oplossing
Marcel Bouman
CHAMPION ***

door Marcel Bouman

Voor zover ik weet kan dat niet met de BINT-koppeling (xml-bestanden). De roltoewijzingen zitten wel in de diverse API's die Raet aanbiedt.

Wij gebruiken de BINT-koppeling alleen nog voor export naar ONS (Zorgapplicatie, ECD). En daarbij exporteren we voorafgaand aan de xml-bestanden de structuur (functie 177025). Maar daar zitten volgens mij de rollen niet in, maar mogelijk heb je daar iets aan?

MarcelBouman_0-1740490975752.png

JvdB
CONTRIBUTOR ***

door JvdB

De IAM API lijkt inderdaad de enige weg te zijn hiervoor. Bedankt.