Mijn Communities
Help
Alex van Hekezen
CONTRIBUTOR ***

Overzicht formules in Beaufort

door Alex van Hekezen

In de handleiding van Actieve Signalering wordt in een conditie gebruik gemaakt van: [VANDAAG]

 

AlexvanHekezen_0-1708422295004.png

Welke andere formules/verwijzingen zouden in de condities gebruikt kunnen worden? Kan iemand me verwijzen naar een overzicht of handleiding? En zijn dit soort formules ook op andere plekken in HR Core te gebruiken? Zou ik bijvoorbeeld ook "[VANDAAG]+X-aantal dagen/weken/maanden/jaren" kunnen gebruiken?

2 ANTWOORDEN 2
Jiska_KVK
CONTRIBUTOR **

door Jiska_KVK

Goedemiddag,

 

Ik ben op zoek naar een compleet overzicht van de mogelijkheden die ik in de 'waarden' kan invullen op het moment dat ik een conditie in een Signaaldefinitie wil maken. Bovenstaande is geknipt en geplakt uit de (beperkte) handleiding die in Beaufort te vinden is. 
Ik heb de E-learning gekocht, maar daar staat het ook niet echt in. Waar kan ik deze informatie vinden?

Goedgekeurde oplossing
Alex van Hekezen
CONTRIBUTOR ***

door Alex van Hekezen

N.a.v. een ander topic het antwoord gevonden in de help van Beaufort zelf!

 

Variabele datum

Als u in stap 1 een datumrubriek als conditie hebt gekozen, kunt u in stap 3 een variabele datum als conditiewaarde gebruiken. Deze variabele waarde geeft u op tussen vierkante haken: [ ]. Op die manier ziet Beaufort dat het een variabele datum betreft.

U hebt daarbij de volgende mogelijkheden:

##De inhoud van de rubriek die u als conditie hebt gekozen moet worden vergeleken met de systeemdatum. In dat geval geeft u als waarde [VANDAAG] op. Beaufort vervangt deze waarde door de systeemdatum op het moment dat de conditie wordt geëvalueerd.
Voorbeeld:
het signaal A12 moet alleen worden gegenereerd als de datum in dienst kleiner is dan de systeemdatum: P00322 < [VANDAAG]


##De inhoud van de rubriek die u als conditie hebt gekozen moet worden vergeleken met de inhoud van een andere rubriek van het type datum. Deze andere rubriek kan alleen een zogenaamde niet-ingedeelde rubriek zijn, uit de actuele vrije stamgegevens (tabel DPIA032). Zie Eigen rubrieken - inleiding voor meer informatie.
Voorbeeld:
het signaal A11 moet alleen worden gegenereerd als de Datum eerstvolgende bijscholing (E01010) groter is dan de Datum diploma (E01000): E01010 > [E01000]. De rubrieken Datum eerstvolgende bijscholing (E01010) en Datum diploma (E01000) in dit voorbeeld zijn eigen rubrieken.