Mijn Communities
Help
Jeroen Coret
CONTRIBUTOR ***

Signalen actieve signalering kunnen volgen

door Jeroen Coret

Binnen actieve signalering in HR Core bestaat de mogelijkheid om een signaal te presenteren voor een gebruiker bij Mijn taken op het bureaublad van Youforce. Als beheerder heb je geen mogelijkheid nadat het signaal uit HR Core weg is om na te gaan wat er met het signaal is gebeurd.

 

  • Je kunt niet nagaan of het signaal ook daadwerkelijk voor een gebruiker te zien is bij Mijn taken
  • Je kunt niet nagaan wie het signaal wanneer heeft afgehandeld
  • Je kunt zelf geen acties afhandelen indien daar behoefte aan is

Graag zou ik zien dat je als beheerder na kunt gaan of signalen zijn aangemaakt en wat er vervolgens mee gebeurd is.

 

Leeft dit ook bij andere klanten?

5 ANTWOORDEN 5
Carolien Scholl
CONTRIBUTOR **

door Carolien Scholl

Je kunt als beheerder zien of signalen zijn aangemaakt en wat ermee gebeurd is. Dat doe je in HRCore - Beheer - Actieve signalering - Signaallijst beheerder.

Klik daar alle opties aan en klik op Toon signalen. Daarna kun je op Zoekveld en Zoektekst specificeren welke medewerker/workflow/ signaal het betreft. Voorwaarde is wel dat je in de signaaldefinitie zelf als procesbewaker staat (!), anders werkt het niet.

Het gegenereerde signaal wat bij de medewerker terecht komt/moet komen kun je hier volgen en eventueel verwijderen.

Jeroen Coret
CONTRIBUTOR ***

door Jeroen Coret

Hoi @Carolien Scholl,

 

Het pad HRCore - Beheer - Actieve signalering - Signaallijst beheerder kan ik niet helemaal volgen. Bedoel je met beheer applicatiebeheer? Daarbinnen zie ik nl geen actieve signalering.

Wanneer je bedoelt hoofdmenu en dan gelijk actieve signalering dan vind ik daar geen signaallijst beheerder. Ook niet bij de systeemfuncties.

skakiay
CONTRIBUTOR ***

door skakiay

Wij zouden ook graag de signaleringen willen volgen en meer inzicht hierin willen. Op welke dag is de taak uitgezet en naar wie etc.

Jeroen Coret
CONTRIBUTOR ***

door Jeroen Coret

Hallo @vroom ,

 

Toevoegen aan een rapportage is zeker een verbetering alleen wat mij betreft niet afdoende. Je wilt als beheerder ook iets kunnen laten zien aan een gebruiker bij vragen. Dat het signaal bv ook echt voor een gebruiker klaarstaat bij Mijn taken. En voor welke gebruiker het signaal te zien is, bv met een soort van plusje zoals het ook in self service te zien voor wie een status af te handelen is.

En desgewenst ook acties uit kunnen voeren bij openstaande acties.

vroom
CHAMPION **

door vroom

Zeker, dat is een hele goede vraag. Ik wil dan ook voorstellen dit op te nemen in toekomstige rapportage over AS in Report Builder, net zoals welke signalen zijn aangemaakt en welke zijn verwijderd. (zie ook idee: Rapportage "uit te voeren acties AS")
https://community.visma.com/t5/Ideeen-Youforce-Reporting/Rapportage-quot-uit-te-voeren-acties-AS-quo...