Mijn Communities
Help
Jelle - Jeugdhulp Friesland
CONTRIBUTOR ***

Controle wil niet tonen

door Jelle - Jeugdhulp Friesland

Goedemiddag,

 

Ik zit met een controle probleem. Om verlof aan te vragen moet een mdw op het vergrootglas klikken en dan een verlofsoort kiezen. Veel mdws lezen de uitleg niet en tikken het woord 'vakantie' in. Hier heb ik een controle voor gemaakt, maar deze komt niet naar voren. 

 

Het gekke is dat als ik dit test (screenshot), dan krijg ik wel een waarschuwing, maar als mdws dit doen, dan krijgen ze een internet foutmelding (404).

 

JelleJeugdhulpFriesland_1-1714050341687.png

Om de verlofsoort te kiezen heb ik een hulprubriek in HRSS gemaakt, 'VRLFST', waarin je alleen waardes VAK VEB VIB GAR TVT en BGV kan invullen. Daar heb ik dit controlescript op toegepast:

 

v_VRLFST#!='VAK'||v_ VRLFST#!='VEB'||v_ VRLFST#!='VIB'||v_ VRLFST#!='GAR'||v_ VRLFST#!='TVT'||v_ VRLFST#!='BGV'||v_VRLFST#==''

Hiermee wil ik zeggen dat als de rubriek niet 1 van de verlofcodes bevat of leeg is, dat dan het script optreed. 

 

JelleJeugdhulpFriesland_0-1714050021874.png

 

Wie weet wat ik verkeerd doe? 

3 ANTWOORDEN 3
Fvdzanden
VISMA

door Fvdzanden

Jelle,

 

Volgens mij heb je geen controle nodig.

 

Als je hulprubriek in Self Service hebt opgenomen en de rubriek voorzien hebt van een keuzelijst dan krijgt de gebruiker altijd een foutmelding bij het verder gaan als daar een niet in de tabel voorkomende waarde ingevoerd wordt. Als je daarbij de lengte op 3 zet kan de gebruiker ook maar maximaal 3 tekens invoeren. Door het veld verplicht te maken hoef je ook niets met een controle op leeg te doen.

 

Fvdzanden_0-1714057300042.png

 

 

Jelle - Jeugdhulp Friesland
CONTRIBUTOR ***

Hoi Frans, wat leuk dat jij reageert op mijn topic 😀

 

Dat hoopte ik eerst ook. Het gekke is dat als ik dit test (screenshot), dan krijg ik wel een waarschuwing, maar als mdws dit doen, dan krijgen ze een internet foutmelding (404). Mdws krijgen dus een algehele foutmelding waarbij het formulier niet meer zichtbaar is en ze op 'vorige' moeten klikken. Terwijl ik een waarschuwing in het formulier krijg.

Fvdzanden
VISMA

Hoi Jelle,

 

Die 404 melding staat denk ik helemaal los van dit verhaal. Als het bij jou werkt bij het testen, ook vanuit de medewerkerrol, dan moet het ook gewoon bij de overige medewerkers werken.

 

Ik heb het ook echt vanuit een medewerker nog getest, ook vanuit een dialoog situatie.

Ik denk dat je een ticket moet inschieten voor die 404 melding.

 

Groeten en succes,

Frans