Mijn Communities
Help
Ralph
CHAMPION **

Foutmelding HRSS afstandsberekening

door Ralph

Sinds vanochtend geeft de automatische afstandsberekening via GF_DistanceBetweenNLZipCodes(v_PCVAN#,v_PCNAAR#,v_INDRETOUR#) een foutmelding. 

Dit blokkeert in grote aantallen de declaraties werk-werk alsmede overplaatsingen van medewerkers naar een andere afdeling waarbij de afstand woon-werk opnieuw moet worden vastgesteld.

19 ANTWOORDEN 19
Marianne Marsman
CHAMPION ***

door Marianne Marsman

@Ralph Betreft dit een formulier van formuliertype G of een formulier met type DE rekenblad?

Ralph
CHAMPION **

door Ralph

type DE met rekenblad waarop de automatische berekening afstand wordt uitgevoerd.

Maar ook op formulier type G bij wijziging reisafstand woon-werk bijvoorbeeld

Marianne Marsman
CHAMPION ***

door Marianne Marsman

Hoe heb je dit ingericht bij formulier type G? want ik krijg indicatie retour niet werkend.

en maak je ook gebruik van ForeignAdress ergens?

Ralph
CHAMPION **

door Ralph

Ik gebruik indicatie retour niet op formulier G (ook niet op DE), kan het volgende week wel even inrichten en testen. Als je het achterwege laat is het overigens per default enkele reis. Wij hebben veel ambulant personeel en die reizen altijd van locatie naar locatie, zelden een retour.

ForeignAdress in het verleden wel gebruikt (heb een verleden als consultant bij Visma | Raet)

door Ingrid Russchen

@Ralph Helaas was er vanmorgen inderdaad kortdurend een verstoring. Oorzaak lag in de connectie met de achterliggende partij voor de afstandsberekening. Het probleem is inmiddels weer opgelost. Is dat ook bij jullie het geval?

Ralph
CHAMPION **

door Ralph

ja, gelukkig wel

MyrtheC
CONTRIBUTOR **

door MyrtheC

Bij ons is dit niet het geval. Wit scherm. Vanmorgen kwamen we nog tot in het declaratieformulier. Inmiddels dat ook niet meer

 

door Ingrid Russchen

@MyrtheC Als jullie nog steeds problemen ervaren, wil je dan een request hiervoor indienen? Dan is er misschien een andere oorzaak bij jullie. Als er reeds een request bestaat, dan het verzoek om dit request aan te vullen.

MyrtheC
CONTRIBUTOR **

door MyrtheC

Lijkt nu verholpen te zijn naar volledig nieuwe opstart IT omgeving en browser.

Anonymous
Niet van toepassing

door Anonymous

@Ingrid Russchen  Zouden jullie dit probleem (+ oplossing) ook afzonderlijk op de pagina van de verstoringen kunnen vermelden? Dan zijn alle klanten op de juiste manier hiervan op de hoogte. Bedankt.

door Ingrid Russchen

@Anonymous Ik ga voor je navragen of ze alsnog een bericht willen plaatsen. 

Anonymous
Niet van toepassing

door Anonymous

@Ingrid Russchen bedankt! Wel vreemd dat jullie deze werkwijze hanteren.  Dan ben je dus altijd te laat met berichtgeving op de pagina waar het zou horen te staan en waar jullie de klant zelf naar verwijzen. Staat er nu bijvoorbeeld nog steeds niet op. 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

door Raymond_de_Rozario

Dat is de laatste tijd wel vaker het geval. Net zoals dat op 01-06-22 om 17:15 een mail wordt gestuurd dat op 01-06-22 tussen 18:00 en 18:30 onderhoud plaatsvindt. Nu zijn de meesten niet werkzaam, maar mocht je dit intern willen communiceren, dan lukt dat niet meer...


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

VVCdeVries
CONTRIBUTOR ***

door VVCdeVries

Ook binnen onze organisatie krijgen wij meldingen van dit probleem. Hopen ook hier op een spoedige oplossing!!

ErwinH
CONTRIBUTOR *

door ErwinH

Kan het zijn dat dit al iets langer speelt, ik had de eerste meldingen al op 30 mei. Dit is echt heel vervelend en ik hoop echt dat dit snel wordt opgelost.

Eelko Gerritse HAN
CHAMPION *

door Eelko Gerritse HAN

naast dit probleem werkt het aanvullen van de adresgegeven in Self Service ook niet meer. Dus alle formulieren waar je iets met het adres doet of een afstandsberekening werken niet meer. Gaat lekker zo!

Geen nieuwe medewerkers meer kunnen invoeren, geen adres wijzigingen, geen reis declaraties geen aanpassingen in de reiskosten, geen thuiswerkregeling aanvragen meer en nog meer! 

 

Jan_Laurijsen
CHAMPION *

door Jan_Laurijsen

Wij ondervinden hier ook hinder van. Ik heb een foutmelding ingediend bij Visma.

MyrtheC
CONTRIBUTOR **

door MyrtheC

Bij ons ook!

Wim Boogaard
CHAMPION *

door Wim Boogaard

Inderdaad herkenning. Hopelijk snel opgelost!