Mijn Communities
Help
Jar1k
CHAMPION *

Foutmelding afstandsberekentool Here bij berekenen afstand in SS-formulieren

door Jar1k (Bijgewerkt ‎13-01-2023 12:29 door Jar1k )

Sinds vanochtend krijgen wij de volgende foutmelding in Self Service, bij het javascript wat de afstandsberekentool van Here aanroept:

'Er is een foutmelding opgetreden bij het berekenen van deze afstand. De afstandsberekening heeft niet kunnen plaatsvinden vanwege een onjuiste waarde.'

Dit verschijnt na behoorlijke vertraging.

Zijn er meer collega's in den lande die dit ook hebben? Ik heb reeds een melding bij Raet ingediend.

 

Jar1k_0-1673609359023.png

 

11 ANTWOORDEN 11
Eelko Gerritse HAN
CHAMPION *

door Eelko Gerritse HAN

Dit probleem speelt nog steeds. Er moeten toch veel meer klanten zijn die hier tegen aan lopen en nu niet verder kunnen in meerdere processen?

 

Esther Cobbins
CONTRIBUTOR ***

door Esther Cobbins (Bijgewerkt ‎21-03-2023 11:40 door Esther Cobbins )

Hallo Eelko, er wordt eind van de maand een oplossing verwacht hoor ik. 

Esther Cobbins
CONTRIBUTOR ***

Bij ons is het ook niet opgelost. Heel vervelend, want er stagneren zaken van urenwijzigingen tot zelfs indiensttredingen. Een zeer ongewenste situatie. 

Jolanda Bakker
CONTRIBUTOR **

Probleem is helaas bij ons ook nog niet opgelost, betreft een reeds bestaande postcode die problemen geeft.

 

Lonneke van der Aar
CHAMPION **

Bij ons is dit ook nog een probleem.
Ik heb een melding gemaakt bij de servicedesk.

door Bart Kok - Gemeente Venlo

Zojuist ook een melding ingeschoten. Zijn de problemen met de afstandsberekening opgelost? We hebben bij meerdere medewerkers problemen met de afstandsberekening tussen postcodes van Nederland naar Duitsland. Dit probleem speelt al weken en er is nog steeds geen oplossing. 

Anonymous
Niet van toepassing

door Anonymous

Zijn de issues mbt afstandsberekening opgelost? Ik ervaar problemen met berekenen van afstand tussen postcodes van Nederland en België? 

door Bart Kok - Gemeente Venlo

We hebben ook problemen met de afstandsberekening. Van NL naar NL werkt wel. Van NL naar DE (Duitsland) werkt niet. Dit komt bij ons geregeld voor. Zie printscreen:

BartKokGemeenteVenlo_0-1673883293496.png

 

Goedgekeurde oplossing
Jar1k
CHAMPION *

door Jar1k

@Esther Cobbins @Eelko Gerritse HAN Bedankt voor de reacties. Bij mij betrof het een Nederlandse postcode. Overigens lijkt mijn probleem sinds vanochtend verholpen te zijn.

Esther Cobbins
CONTRIBUTOR ***

door Esther Cobbins

Wij ook! Idd bij een buitenlands adres, iets dat bij ons zeer veelvuldig voorkomt. Het bewuste javascript hebben we al lange tijd zonder problemen. Ik heb dit twee weken geleden geconstateerd en gemeld bij RAET

Eelko Gerritse HAN
CHAMPION *

door Eelko Gerritse HAN (Bijgewerkt ‎13-01-2023 16:52 door Eelko Gerritse HAN )

Wij krijgen ook een rare foutmelding bij de afstandsberekening. Alleen gaat het maat in 1 formulier mis. Als ik met dezelfde gegevens de afstandsberekening laat doen in een ander formulier krijg ik geen foutmelding.

wij krijgen de volgende melding met een buitenlandsadres:

EelkoGerritseHAN_0-1673624259214.png

 

Ik heb net ook gevonden waar het bij ons mis ging.

In de volgorde van de rubrieken in de formule. de juiste formule is:GF_DistanceBetweenForeignAddress(v_KMR01#, v_KMR03#, v_KMR02#, v_KMR04#, v_KMR05#, v_KMR06#, v_KMR08#, v_KMR07#, v_KMR09#, v_KMR10#, v_KMR11#);

 

Dus de KMR02 en KMR03 en de KMR07 en KMR08 moete in de formule niet op numerieke volgorde staan, maar net andersom.