Mijn Communities
Help
Petra Koenders
CHAMPION *

Nieuw / initieel waarde of Prompt

door Petra Koenders

Onze leerlingen ontvangen na het behalen van een diploma een nieuwe AO. 

 

Uren / functie en salaris heb ik gekoppeld aan een nieuwe waarde in het samenvoegveld. Maar nu kan het voorkomen dat deze LL geen urenwijziging krijgt en dan gaat het mis in de AO. 

 

Ik denk als ik InitiĆ«le waarde opgeef dat het mis gaat als er een nieuwe waarde komt. 

 

Hoe los ik dit op? 

4 ANTWOORDEN 4
Petra Koenders
CHAMPION *

door Petra Koenders

Helaas heeft het geen effect als ik de Nieuwe Waarde koppel. Als ik geen uren wijziging opgeef of bijvoorbeeld een salariswijziging dat wordt de oude waarde niet getoond en laat de editor het leeg. Ik wil dus geen Was-Wordt situatie, maar de huidige waarde ( met of zonder wijziging) . Het vreemde is wel dat de functie , als ik niet wijzig , ondanks dat het op Nieuwe waarde staat wel de waarde laat zien. 

Oplossing is nog niet nabij šŸ˜‰

Marcel Bouman
CHAMPION ***

door Marcel Bouman

Hmm, dat is vreemd. Is de nieuwe waarde van de uren wel op het formulier zichtbaar maar niet in de template? Kun je de regel van het formulier hier  plakken, dan kunnen we er samen eens naar kijken.

Marcel Bouman
CHAMPION ***

door Marcel Bouman

ik zou in deze gevallen altijd de nieuwe waarde laten tonen (tenzij je een was/wordt-situatie wilt laten zien met oude en nieuwe uren). Als je de uren niet wijzigt is de nieuwe waarde gelijk aan de initiƫle uren, en bij wijziging krijg je dan uiteraard het nieuwe aantal op je template.

Petra Koenders
CHAMPION *

door Petra Koenders

Dank je wel Marcel! Ik dacht ook al wel dat het zo was, maar nu wordt het bij iemand niet gevuld. 

Misschien dat de storing in Template editor een oorzaak nu is. IK wacht dus even af tot er meer stabiliteit is. En dan ga ik het opnieuw testen.