Mijn Communities
Help
Francis Bethlehem
CONTRIBUTOR ***

Varia vragen - ICT gerelateerd

door Francis Bethlehem

Kan iemand de onderstaande vragen voor mij beantwoorden? ik kreeg de vraag van een externe die 

verschillende zaken rondom arbeidsmarkt communicatie voor ons regelen. Ik heb de vragen niet zelf verzonnen en weet ook niet precies wat er gevraagd wordt omdat ik van sommige dingen geen kaas heb gegeten.

 

 

  • Is er een veld in Easycruit waar nu bron/medium kan worden bijgehouden door bijvoorbeeld het abstraheren van parameters uit de refferer URL?
  • Kunnen we custom fields aanmaken in Easycruit?
  • Kan er meetbaarheid (Google Tag Manager) in de Easycruit omgeving gehangen worden? 
  • Kunnen we code schrijven in de Easycruit frontend? 
  • Kunnen we automatisch data uit Easycruit krijgen t.b.v. rapportage doeleinde, zo ja - in welk format/welke techniek?
  • Kan men in Easycruit zien welke bronnen de meeste sollicitaties opleveren?
4 ANTWOORDEN 4
francispool
VISMA

door francispool

@Francis Bethlehem 

 

  • Is er een veld in Easycruit waar nu bron/medium kan worden bijgehouden door bijvoorbeeld het abstraheren van parameters uit de refferer URL? 
    Er is het één en ander mogelijk via het toevoegen van sourcecodes aan vacature url's. 
  • Kunnen we custom fields aanmaken in Easycruit?
    Bedoel je in de templates? Nee, dit is niet mogelijk. 
  • Kan er meetbaarheid (Google Tag Manager) in de Easycruit omgeving gehangen worden? 
    Er kan een tracking script (bijv. GTM) worden toegevoegd aan het sollicitatieformulier. Advies is de kandidaat na het solliciteren naar een bedankt-pagina op eigen domein te leiden, voor het kunnen doormeten. 
  • Kunnen we code schrijven in de Easycruit frontend? 
    Dit kan toegevoegd worden door de Easycruit webbouwer. Ligt er ook aan waar het precies om gaat. Tracking scripts zijn bijv. mogelijk. Niet alles is mogelijk, omdat voor de pagina's ook gewerkt wordt met bepaalde standaard templates die voor alle Easycruit klanten gelden. 
  • Kunnen we automatisch data uit Easycruit krijgen t.b.v. rapportage doeleinde, zo ja - in welk format/welke techniek?
    Hier zijn de data extracten voor bedoeld. Niet automatisch, maar deze zijn te downloaden en te gebruiken in verschillende BI tools.
  • Kan men in Easycruit zien welke bronnen de meeste sollicitaties opleveren?
    Wanneer de publicatiekanalen in Easycruit bekend zijn (deze kunnen aangemaakt worden door een consultant), of wanneer er gewerkt wordt met de eerdergenoemde source code. Wanneer ze vanaf een eigen/extern domein komen, dan is het advies te werken met tracking scripts of de vraag te stellen aan de sollicitant hoe deze de vacature gevonden heeft. (data -extract mbt sollicitatievragen tbv rapportage)

 

Om te kijken wat voor jullie het meest werkbaar is, is het -zoals @Maurice Eppenga  aangeeft- handig een consultancy aanvraag te doen.

 

door Maurice Eppenga

@Francis Bethlehem, dit onderwerp lijkt mij meer geschikt voor onze support/consultancy (verschilt per vraag). Mijn advies is dus om een ticket bij de desk in te schieten.

Roos van den Kieboom
CONTRIBUTOR **

Ha @Maurice Eppenga , 

ook ik zou graag op de hoogte gehouden worden van de antwoorden. Lijkt me overigens relevant voor veel gebruikers...

Zorg jij dan voor een terugkoppeling op dit platform?

Francis Bethlehem
CONTRIBUTOR ***

door Francis Bethlehem

@Maurice Eppenga Kun jij aangeven hoe ik antwoorden krijg op mijn vragen? Externen willen antwoorden op deze vragen hebben. Ze zien dat bij sollicitanten er veel verlies is als ze naar easycruit domein overgaan. Ze willen kijken wat er gebeurd.