Mina produkter
Hjälp

Automatiskt flöde i Document Center Enterprise - Vad menar jag?

av Charlotte Mårtensson

Jag har hört och sett att en del av er kunder jobbar inte med vårt automatiska flöde i DCE. Finns kanske en viss osäkerhet med att låta systemet kontrollera och sätta digitala signaturer.  När man börja köra DCE brukar man inte slå på det automatiska attestflödet med en gång. Ni som kunder och användare vill gärna ha en manuell kontroll vid starten.  Vanligt är att man bara kör på och glömmer bort att det finns fler funktioner i systemet som kan förenkla vardagen. 

Vi har rutinen återkommande faktura och där kan ni sätta upp regelverk för t ex era löpande återkommande fakturor som skall konteras/sakgranskas och attesteras av samma användare varje månad/kvartal. Varför inte sätta upp detta flöde så att systemet sköter detta?  Här kan du spara väldigt mycket tid både för dig själv och användarna ute i orgranisationen.

När du sätter upp regelverket kontrolleras attestreglerna för varje användares signatur. Du kan sätta upp en beloppsgräns på fakturor  t ex mellan 0-1500 kr skall automatiskt signeras med sak och attestsignatur. Så fort fakturan kommer in blir den automatisk prel/defbokad och ligger klar för betalning. Skulle beloppet vara högre än 1500 kr går fakturan sitt vanliga flöde.

Till nästa  release DCE 10.00 har vi förbättrat administrationen av denna rutin för att förenkla underhållet när belopp, konto, användare mm behöver ändras.  Jag kommer att återkomma med mer info när vi börja närma oss releasen som är i juni. 

Vill ni komma igång redan nu läs i onlinehjälpen eller ta kontakt med er Visma konsult.

Charlotte Mårtensson
0 SVAR 0

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här