Mina produkter
Hjälp
Rickard87
CONTRIBUTOR **

Felmedelande återrapportering kundfakturor version 2

av Rickard87

Hej! Någon som vet vad man gör om man får detta felmeddelande när man försöker skriva ut en inbetalningsjournal vid återrapportering av kundfakturor i Visma Control 12 (se bifogat)?

 

Felmedelendet jag får är "Unable to parse rdl file. An item with the same key has already been added."

 

MVH

Rickard

4 SVAR 4
Christina Dietrich
CONTRIBUTOR **

av Christina Dietrich

Om det är fler som dyker på problemet var lösningen för oss att lägga i en bock i rutan för Visma standardrapporter när användaren exporterades om till VUD. Det hjälpte alltså inte att "bara" exportera om användaren eller ta bort den helt och lägga tillbaka utan vi behövde välja Visma Standardrapporter och sen exportera till VUD igen. Nu ska jag ta tag i nästa problem och det är att vår flik för anläggningar är borta, trots adminprivilegier. Suck... Ha en fin dag och tack igen för hjälpen med problemet ovan!

Christina Dietrich
CONTRIBUTOR **

av Christina Dietrich

En användare hos oss har fått samma felmeddelande, skulle vara trevligt att förstå vad som gör att detta meddelande uppstår? Fick ni någon hjälp Rikard eller är de fortfarande en obesvarad fråga?

För vår användare kommer det i samband med utskrift av kundfakturor och kopia på kundfaktura. @Anonymous: Är det något som hänt med användaren eller i nätverket eller i koppling mellan klientinstallation och server? Löser det sig självt?  / Christina

 

Rickard87
CONTRIBUTOR **

Hej! 

Problemet löste sig för oss när vi gjorde följande enligt instruktion från Visma Support:

 

"Det kan vara så att ni behöver ta bort användaren i VUD och sedan göra om exporten. Be Admin logga in via Visma Net och gå till Inställningar - Systeminställningar - VismaNet Konfiguration - Fliken användare - Markera användaren och trycka radera (Användaren tas inte bort, utan det är bara kopplingen till VUD). Prova sedan att exportera användaren igen. Starta sedan om Control och prova skriva ut inbetalningsjournalen i flödet. "

Christina Dietrich
CONTRIBUTOR **

Tack Rickard! Provar och hoppas det hjälper 🙂

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här