Mina produkter
Hjälp
Anonymous
Inte tillämpbar

Registrera betalningar

av Anonymous

Hej! Jag upplever en försämring av processen registrera betalningar med fil i Visma Control 8.10.0. Efter spara steget får man en ruta med information om bla buntnummer, den infon är bra men sedan när jag klickar på OK skulle jag önska att jag automatiskt hamnade åter i första steget där jag väljer ny fil att läsa in. Det blir extra klickande och jag upplever att det tar tid när jag måste trycka avbryt i registera betalningar steget för att komma tillbaka och kunna bearbeta nästa fil. Gör jag något fel?

6 SVAR 6
Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej!

Om man vill välja sekvens/intervall av konton mm kan man ange intervallet inom parantes, t ex (1000-1999).

Rapporten ”Kundreskontra, förfallna” skrivs ut utan kunder med 0-saldo om man tar ut rapporten längre tillbaka i tiden, gärna från det datum då man började köra Control på ert företag.

 

Vi vill gärna få era synpunkter om våra produkter för att kunna förbättra oss men kontakta gärna supporten i fortsättningen om du har konkreta frågor.

Med vänlig hälsning

Control support

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej igen,

jag tycker utskriftscentralen är näst inttill katastrof jämfört med tidigare, men jag undrar hur jag kan ta ut t ex en huvudbok och kunna välja en sekvens av konton, t ex 1000-1999, 2000-2999 osv. Finns säkert ett sätt, men jag har inte funnit det än.....

Ett annat problem, finns kanske en lösning på det också, är att när jag tar ut en lista på förfallna kundfakturor, kommer en massa kunder med som inte har någon balans vilket innebär att jag får en otal massa sidor i onödan. Vill ju bara ha de kunder som har en förfallen balans på sig inte de som är betalda och klara.

Vi registrerar våra inbetalningar manuellt och inte som inkommande fil, men det är såååå långsamt, klickar man för tidigt försvinner markören och du måste klicka fram den igen.

Lika tokigt med registrering av leverantörsfakturor när man vill lägga upp kostnaden på ett uppdrag. När man fyllt i uppdragsnr, kommer rutan med specifikation på uppdraget upp, men markören finns inte där, utan då måste man igen klicka dit den, när man sedan är klar och tryckt OK, kommer man tillbaka till sidan, men igen ingen markör, suck.

 

Det finns en hel del att önska, det som var så positivit i förra borde man ju ta med sig och förändra det som inte var bra. Har man kommunicerat med användare innan man började utveckla detta....?

 

av Karin Grawsiö

Hej,

Tack för era synpunkter, de är värdefulla för oss.

När det gäller navigering i nya Visma Control så är vi medvetna om att detta är ett viktigt område eftersom ni som användare vill arbeta effektivt och ergonomiskt. Vi har sedan relese av Visma Control 7 därför succesivt arbetat med att förbättra navigering med tangentbord i version för version.

Navigering i Visma Control sker med hjälp av vanliga Windows kommandon samt i tillägg Visma Control specifika kortkommandon. Dessa kommandon kommer supporten lägga upp här på Community i nästa vecka om ni inte har dessa.

Då ni anger specifika exempel där detta är mera påtagligt, ber jag er kontakta vår support så ni tillsammans kan se på det eftersom vi har försökt att testa utifrån era beskrivningar och kan inte riktigt återskapa. T ex kan vi navigera i Utskriftscentralen genom att använda tangentbordet. 

Christina Hedlund
CONTRIBUTOR **

av Christina Hedlund

Hej,

Jag håller verkligen med om att det är ett evigt klickande i Control. Snabbkommando som man kunde använda tidigare är ju som bortblåsta. Det som är värst är ändå utskriftscentralen, där måste man först skriva in bolagsnumret, sedan markera namnet och därefter klicka ok. Detta var kanske inte rätt ställe att påpeka detta men äntligen en till som tycker klickandet är ett problem 🙂

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej,

vore intressant att få info om vad som är uppdaterat i 9:an, bl a om man slipper klicka 4 ggr för att skriva ut en inbetalningsjournal, välidgt mycket klickande i den nya Controlen. Jag förstår att utvecklarna söker funktionsmöjligheter, man de måste också förstå hur det skall fungera i praktiken på ett vettigt sätt för oss utövare. Mvh Agneta

av Karin Grawsiö

Hej Malin och tack för din synpunkt!

Först vill jag börja med att säga att du gör inget fel  :-), utan det är så som du beskriver i version 8.

Dock är just det här ändrat till version 9 så att man kommer tillbaka till början av flödet och kan välja en ny fil efter man har sparat. Detta då till skillnad från om man göra en återrapportering utan fil, då man vid sparandet blir kvar, ifall man vill återrapportera för ett nytt betalningsdatum som man då kan anges direkt.

Version 9 släpper vi nu 30/6.

 

 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här