Mina produkter
Hjälp

Visma Document Center Enterprise och Windows 10

av Magnus Sandström

I dagsläget har Visma DCE ej stöd för Windows 10. Detta gäller samtliga versioner av DCE.

Har du redan råkat uppdatera kan det fungera att använda Chrome eller Firefox istället för Internet Explorer eller Edge. Dock har vi inget officiellt stöd för detta.

6 SVAR 6
Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej!

Om man öppnar Internet Explorer och trycker F12 innan man går in i DCE (klickar på logginbilden) så kan man tillfälligt växla till t ex IE9 och köra igenom så. Det återställs när man stänger ner. En snabblösning för att komma vidare.

Mvh

Yvonne

Anette Hammar
CONTRIBUTOR *

av Anette Hammar

Hej !

Kan glädjamde nog konstatera att efter att ha blåst om min dator (hade förut en uppgradering från Win 8.1) och installerat Windows 10 och novemberuppdateringarna så fungerar DCE i IE.
Vi kör DCE version 4.51.0

/Anette

av Magnus Sandström

Hej Mikael!

Jag har själv testat detta nu och ser att det heller inte är något alternativ. Tyvärr kan jag bara hänvisa till att vår utvecklingsavdelning arbetar på problemet. Så fort vi har en lösning kommer detta att publiceras.

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej!

Tyvärr verkar det inte fungera i Chrome eller Firefox heller när man kör Windows 10.

När tror ni att detta kan vara löst?

/Micke

av Magnus Sandström

Hej Annete!

Tack för ditt inlägg. Vår utvecklingsavdelning arbetar på att lösa detta så snart som möjligt. Tills dess finns ovan alternativ om man redan har uppdaterat sin dator. 

Anette Hammar
CONTRIBUTOR *

av Anette Hammar

Windows 10 är det snabbast växande OS:et 
I mitten av augusti var över 53 miljoner PC installerade med Windows 10.
Ni bör nog fixa detta snabbt.

 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här