Mina produkter
Hjälp
Håkan Fredriksson
CONTRIBUTOR **

Ny version 21.1 vad gäller

av Håkan Fredriksson

Läs nedan vad ni skriver på er sida om uppdateringar i Mamut 21.1. När jag pratar med supporten är det att skicka fakturor som ska testas med ett antal kunder och att ta emot dokument ligger ännu längre fram i tiden och inte är aktuellt nu. Antingen får ni formulera er bättre på er websida eller så får ni informera supporten om vad som gäller för det här är helt klart motdtridiga uppgifter.

____

I vinterversionen av Mamut har vi gjort en del buggfixar men framförallt har vi jobbat med en ny lösning för att hantera e-fakturor som heter AutoInvoice. 

AutoInvoice integration

För er som skickar elektroniska fakturor är det nu möjligt att aktivera Autoinvoice integrationen direkt i Mamut, utan att behöva ansluta sig till Mamut Online och använda eDokument. 

 

Något som är viktigt att tänka på är att det ännu inte finns funktionalitet för att automatiskt bokföra inkommande dokument till Mamut. Om ni mottar väldigt många dokument och är beroende av att kunna bokföra dessa automatiskt i Mamut, så bör ni vänta med att gå över till den nya lösningen tills denna funktionalitet finns på plats i Mamut. 

 

 OBS! Vi vill testa denna funktionalitet på några fler kunder innan den blir tillgänglig för alla. Vill ni vara med och testa hör då av er till supporten. 

3 SVAR 3
Godkänd lösning
Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej Håkan.

 

Tack för din input. 

 

Den nya tjänsten som integreras för att kunna skicka och ta emot fakturor är Visma AutoInvoice och i den finns redan nu funktionalitet för att både skicka och ta emot dokument (det är samma tjänst som är utvecklad för Visma.net). Men eftersom vi ännu inte har utvecklat möjligheten att bokföra de ingående fakturorna direkt i Mamut så anser vi inte att den ger någon direkt kundnytta. Man måste alltså öppna dokumenten i ett separat fönster eller skriva ut det och sedan göra ett manuellt verifikat i Mamut. Då är det effektivare att få ingående fakturor på vanligt vis. Av den anledningen så rekommenderar vi inte att man aktiverar mottagning av dokument, men funktionaliteten finns där.

 

Till nästa version i Maj räknar vi med att ha funktionaliteten på plats för att kunna bokföra inkommande dokument. 

 

Vi tar åt oss att vi kanske har varit lite otydligt och ska bättra oss med det.

 

Ha en bra dag! 

 

 

 

Håkan Fredriksson
CONTRIBUTOR **

Men om vi uppdaterar till 21.1 så kan vi börja med autoinvoice på otgående fakturor, är det så jag ska läsa ditt svar?

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Vi testar fortfarande den funktionaliteten på utvalda kunder. Jag lägger till er som intresserad av att testa och så återkommer vi om/när ni kan köra igång. 

 

AutoInvoice planeras bli tillgänglig för alla i nästa verison när vi har all funktionalitet på plats. 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här