Mina produkter
Hjälp
Anonymous
Inte tillämpbar

Utskriftsproblem skrivare

av Anonymous (Uppdaterad ‎25-09-2018 19:34 ( )

Hej. Har återkommande problem med att Mamut väljer fel skrivare.

Vi använder programmet på en fjärrserver, men det är bara i Mamut som den ständigt ställer om sig till fel skrivare. Dvs från andra program på fjärrskrivbordet (och på datorn lokalt) så är det inga problem med skrivaren som är förvald. Jag har via Mamuts telefonsupport fått instruktioner hur man ska ställa in skrivare, och åtgärda felet, men det har inte hjälpt. Jag måste nu hela tiden gå in på "välj skrivare". Det går inte att deaktivera de felaktiga skrivarna. Står att behörighet saknas för detta. Problemet ligger alltså i Mamut och inte i övriga program eller fjärrskrivbordet. 

 

Jag finner det konstigt att det inte finns någon central plats i Mamut där man ställer in skrivare. Man skulle istället gå på visa-inställningar-användare-inställningar per modul-rapporter. 

5 SVAR 5
Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej 

Nu vet jag ju inte vilka svar du fått, men kolla mina tips.

 

Har du ändrat här:

 Ta bort skrivarinställningar för vald rapport: Skrivarinställningarna för den valda rapporten tas bort och anges till skrivarinställningarna för Windows.

 

Om du öppnar en rapport och väljer File/Page setup. Vad har du för skrivare där? Visas rätt skrivare i där - testa i så fall att klicka Save printer environment.

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej 

 

Jag hittar inget av nedanstående. Bara "inställningar per modul" etc. Vi har kanske olika version? 

 

 

Har du ändrat här:

 Ta bort skrivarinställningar för vald rapport: Skrivarinställningarna för den valda rapporten tas bort och anges till skrivarinställningarna för Windows.

 

Om du öppnar en rapport och väljer File/Page setup. Vad har du för skrivare där? Visas rätt skrivare i där - testa i så fall att klicka Save printer environment.

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Öppna systemet rapporter och välj därifrån att öppna editorn. Öppnar du en rapport som styr fel kan du öppna denna och därefter välja File/Page setup.

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej,

 

Menar du i Windows eller i Mamut? 

 

Det är bara i Mamut det krånglar. i Övriga "miljöer" tar den rätt skrivare. 

 

Godkänd lösning
Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Jo, jag förstår det. Det är i Mamut du behöver kolla av detta.

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här