Mina produkter
Hjälp
Anders Dynehäll
CONTRIBUTOR ***

Flera strul sedan igår, fler med samma?

av Anders Dynehäll

Hej, Sedan igår, eftermiddag tror jag, så har flera strul börjat i NET, t.ex att montera struktur-artiklar, där försöker den dra artiklar från default-lagerplatsen istället för artikelns lagerplats, inte alltid verkar det, men ofta. 

Länkar, t.ex en artikel-länk inne på en offert, där öppnas artikel-fönstret, men artikeln man klickade på är inte vald, utan det är ett tomt fönster.

Samma typ av problem från fönstret Detaljer lagerallokeringar, om man t.ex klickar på ett inköp, så öppnas ett tomt / nytt inköp, inte det inköp man klickade på

Inte alltid, men ofta

Fler som har haft struligt sen igår, eller har vi ett lokalt problem?

Nån som har nån info?

9 SVAR 9
Anders Dynehäll
CONTRIBUTOR ***

av Anders Dynehäll

Nytt problem, på vissa order / offerter så går det inte att spara ordern om man har lagt till en artikel, även annan användare har postat samma problem, men jag skriver det här också så har jag alla mina (nya) strul på ett ställe...

Alltså, ordern går att spara så länge inga artiklar finns på den, men såfort man läger till en artikel och sedan försöker spara så får man bifogat felmeddelande

David Burge
CONTRIBUTOR ***

Ganska tragiskt att ingen på Visma går in i denna tråden och svarar, på att de noterar sammafel. Vi har samma fel på ett par ordrar sista dagarna och har skickat det till vår partner.

Känns ju som om visma borde ha någon anställd som iallafall dagligen tittar in i communityn för att visa någon känsla för kundvård, och kan svara och lösa buggar i deras egna system!

Katrin Engvers
CHAMPION ***

av Katrin Engvers

Går  vi in på en lagerförd artikel. Får vi detta error meddelande

Du kan inte avmarkera kryssrutan  'strukturartikel' förrän du har raderat specifikationerna för strukturartikeln. 

Så blir det bara en blank artikel.

Det måste ju vara ett systemfel med andra ord

Anders Dynehäll
CONTRIBUTOR ***

Samma här, när man dubbelklickar på en artikel ifrån artikel-listan så blir det så, men om du trycker OK där så du landar i det tomma fönstret så kan du manuellt skriva in artikelnumret i artikelnummerfältet och trycka enter, så kommer du in på artikeln, och då ÄR bocken för strukturartikel ibockad, i alla fall i våra fall

Katrin Engvers
CHAMPION ***

Tyvärr har detta slutat fungera igen. Spelar ingen roll vad man gör så kommer man inte åt artiklar som är struktur artiklar. Alla andra kommer man åt.

Katrin Engvers
CHAMPION ***

Tyvärr blir det inte så för mig. Kan inte skriva manuellt.

Katrin Engvers
CHAMPION ***

av Katrin Engvers (Uppdaterad ‎26-09-2025 13:43 av Katrin Engvers )

@Anders Dynehäll 

Nu funkade det om jag valde via sökglaset så fick vi fram artiklarna som de ska vara.

Anders Dynehäll
CONTRIBUTOR ***

av Anders Dynehäll

Mer strul under dagen:
Vissa Fraktmetoder skrivs plötsligt inte ut på plocklista, verkar vara de som är lite längre text, trots att fältet har "can grow = True" på utskriftsmallen, och har alltid kommit ut tidigare.

RichardM
CONTRIBUTOR **

av RichardM

Samma problem för oss.

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här