Mina produkter
Hjälp
evilaid
CONTRIBUTOR *

Sanbox för visma.net

av evilaid

Som jag förstår så går allt via partners. 

Vi har en kund som eventuellt vill vi skapar en integration från vårt system för att hjälpa dom. Vi har skapat en app i dev. portalen.

Går det få något sandbox konto för att testa likt eaccounting?

4 SVAR 4
lovem
CONTRIBUTOR *

av lovem

+1 på ovanstående

av Rasmus Nordström-Lammers

Hej Eddy!

Här hittar du specifik information för integratörer:
https://vismasoftware.se/api

För andra frågor runt API hänvisar vi till Developer Forum:
https://community.visma.com/t5/Forum-in-Developers-Visma-net/bd-p/DV_CO_Vismanet_forum

MVH
Rasmus

Daniel Jansson
PARTNER

av Daniel Jansson

Tjena,

Det är möjligt att sätta upp en Sandbox/Demomiljö och det ingår en sådan miljö som standard i grundlicensen för Visma Net. Jag skulle säga att det är vanligt att man under implementeringen av Visma Net sätter upp en sådan demomiljö för att testa flöden och hålla utbildning så det är möjligt att er kund redan har en sådan demomiljö, om inte kan ni enkelt sätta upp det.

Man sätter upp företaget under admin och då är det bara viktigt att ni bockar i kryssrutan Demomiljö och sen väljer vilka licenser som sandbox-företaget skall ha. Sen fungerar miljön som en vanlig liveklient skulle göra. 

DanielJansson_0-1744192165106.png

Vet ni inte eller är osäkra på hur man sätter upp ett nytt företag i Visma Net kan det vara smart att snacka med partnern först och ta hjälp av dom.

Med vänliga hälsningar
Daniel Jansson
Confect AB
evilaid
CONTRIBUTOR *

av evilaid

Tjenare 

Tack för svar Daniel.

I detta fall är vi inte där än att vi kan börja använda kundens miljö eller att dom tagit beslut än. Därav skulle vi mer internt vilja börja testa integrationsmöjligheterna och sökte en testmiljö. 

Vad är enklast vägen för att få en enkel testmiljö? Gissar vi behöver en egen då?

Tack

Med vänlig hälsning,

Eddy

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här