Mina produkter
Hjälp
Peter Boisen
CONTRIBUTOR ***

2 stegsverifiering med Authenticator

av Peter Boisen

Hej på er.

Är det någon som har ett förslag på hur man gör när man bytt telefon för att återfå allt till Authenticator appen? Testade att via mina inställningar i Visma home klicka på något som heter lägg till en annan enhet men för att göra det behöver man 6 siffrig kod vilket jag såklart inte kan få fram eftersom jag bytt telefon 🙂

3 SVAR 3
Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej,

 

Kika gärna på denna Communitypost om 2FA som innehåller info om bland annat detta. https://community.visma.com/t5/Anvandartips-for-Visma-net-ERP/Vanliga-problem-med-tvastegsverifierin...

Peter Boisen
CONTRIBUTOR ***

av Peter Boisen

Hjälpte tyvärr inte så mycket då jag aldrig hört talas om något som heter One-time emergency password

Godkänd lösning
KonsultVn
CHAMPION ***

av KonsultVn

Hej,

 

"One-time emergency password" är något din partner kan hjälpa dig att generera om du inte har någon sparad sedan du aktiverade 2FA på ditt konto. Koden använder du för att kunna lägga till 2FA på en ny mobil och komma åt ditt konto när den gamla mobilen av någon anledning inte fungerar längre. 

 

Hör av dig till din partner så kan de hjälpa dig att både få en "One-time emergency password" och lägga till din nya mobil för 2FA. 

 

Philip Essfors

Supportkonsult 

Exsitec

 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här