Mina produkter
Hjälp
Anonymous
Inte tillämpbar

Betalningsfil till autopay

av Anonymous

Hej!

Jag har skapat en betalningsfil i modulen betalningsförslag, när jag skickade den för betalning kom det ett meddelande på alla leverantörsfakturor " Vendor account is empty". Filen har inte kommit till autopay och fakturorna är markerade som om de är skickade för betalning.

Hur gör jag för att kunna skicka fakturorna igen och hur gör jag för att se vilka 57 fakturor det var i den sk. filen.

Tacksam för snabbt svar......

5 SVAR 5

av Jonas Pålsson

Hej!

Felmeddelandet tyder på att det saknas information gällande de leverantörer du försöker betala till. Då vi ej har kännedom om inställningar etc. i ditt system ber jag dig att kontakta din partner som hjälpt er att komma igång med Visma.net. Din partner kan då kontrollera och säkerställa att alla inställningar är korrekt och hjälpa er hantera dessa fakturor.

 

Med vänlig hälsning

 

/Jonas

 

Karin Angerstig
CONTRIBUTOR ***

Jag vet precis vad det är för fel så det är inte det jag undrar över. Jag undrar om man kan ändra status som om att den inte var skickad till banken för betalning.

 

Jag förstår att det är helt annorlunda i denna typ av Visma. När man har jobbat i en gammal typ av Visma så kunde man ändra status.

 

Hoppas ni förstår vad jag menar.

 

//Karin

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej,

jag har nu lärt mig nu att man går in under"sänd betalfil" och tar bort den faktura som är fel.

Därefter går det att skicka om filen därifrån. Det går inte att ändra status som i gamla Visma på leverantörsfakturorna. Den felaktiga måste krediteras och göras om.

Cecilia Forss
CONTRIBUTOR *

av Cecilia Forss

hej!

Jag har samma problem nu, var i programmet hittade du "sänd betalfil" som du kunde använda?

 

Tacksam för svar!

Det hittar du under lev.reskontra -  transaktioner. Eller så skriver du "sänd betalfil" i sökrutan för att hitta dit.

 

 


Susanne Hjalmarsson
Supportkonsult
Exsitec AB

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här