Mina produkter
Hjälp
OscarW
CONTRIBUTOR ***

Fel i rutinen "Förbered Intrastatrapport"

av OscarW

Hej!

 

Vi har nu kommit över brytpunkten när vi skall börja intrastatrapportera. Ett bekymmer som nu uppstått är dock att rutinen inte genereras korrekt, närmare bestämt att fältet "Kompletterande Enhet" inte laddas om någonting finns i fältet "Kompletterande enhetens kod".

 

Lämnas det fältet tomt så får vi upp korrekt antal, men om något värde finns i fältet (oavsett vilket) så får vi ej upp antalet längre (på samma artikel dvs).

Bifogar en bild.

Någon som har några idéer eller varit med om detta tidigare?

8 SVAR 8
OscarW
CONTRIBUTOR ***

av OscarW

Någon som har en idé om lösning? Det börjar bli hög tid för oss att få in rapporten.

Niclas_Tafvelin
PARTNER

av Niclas_Tafvelin

Ta kontakt med din Visma.net-partner för att lösa detta eftersom det brådskar. Du bör inte förlita dig på detta forum i det här läget anser jag.


//Niclas Tafvelin, WH Group AB
Niclas_Tafvelin
PARTNER

av Niclas_Tafvelin

Hej

Har du behov av att använda detta? Använd annars ZZZ. Du måste ha Viktmått och Enhet, volym i fliken Paketering. Då du genererar rapport kan du välja varifrån du hämtar datat. Självklart KN-kod, land, vikt och ev. volym också.


//Niclas Tafvelin, WH Group AB
OscarW
CONTRIBUTOR ***

av OscarW

Ja, vissa KN-koder kräver kompletterande uppgifter. Även ZZZ är problem, då inte heller ZZZ visar värdet. Det är enbart när fältet är null som värdet inhämtas.

 

Då det här inte är en vanlig rapport utan en rutin undrar jag var jag skulle kunna se logiken bakom vilka fält som genererar datan?

Niclas_Tafvelin
PARTNER

av Niclas_Tafvelin

Kompletterade enhet är Viktmått i fliken paketering - KG

Klicka på "? "uppe till höger så får du lite info där.

Det måste vara ifyllt oavsett enhetskoden.

Niclas_Tafvelin_0-1664982400624.png

 


//Niclas Tafvelin, WH Group AB
OscarW
CONTRIBUTOR ***

av OscarW

Ja, det värdet är ifyllt på alla produkter och hämtas in korrekt i andra vyer (såsom utleveranser och dylikt).

av Isac Falkenberg

Hej Oscar, 

Tror du har bifogat fel bild. Kan du bifoga den på nytt? 

__________________________
Vänliga hälsningar,
Isac Falkenberg
UCS One Economy
OscarW
CONTRIBUTOR ***

av OscarW

Ja, det var definitivt fel bild.

Här är rätt bild!

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här