Mina produkter
Hjälp
Stefano
CHAMPION *

Förbättringsförslag - strukturartiklar - röstning - implementering!?

av Stefano

Hej, @Joakim ,

 

Jag läste för ett år sedan att Visma skulle prioritera och fokusera på  förbättringsförslag som handlade om rutiner som driver försäljning  och förenklar administratioin i visma.net!

 

Det har även skrivit en hel del att vi som användare skall vara aktiva med att gå in och rösta på förbättringsförslagen, och att de som får flest röster kommer att implementeras!

 

Min fråga till dig Joakim Arvidsson är,

- Kommer de förbättringsförslag som har höga rösttal att implementeras?

- Skall det ta år innan de implementras?

- Varför finns det inte ett tidschema för implementeringarna?

- Mina förbättringsförslag gällande strukturartiklar fick om inte de högsta rösttalen så ligger de nog i topp, men inga av dom har implementerats. De som jobbar med strukturartiklar och framförallt de som har egen produktion kan varken komma åt strukturartikeln via API:et (to creake a Kit from Inventory endpoint) eller på ett enkelt sätt uppdatera priset på strukturartiklar när underartiklar ökar i pris etc.

 

Sammanfattning så finner jag det ingen mening med att lägga ner tid med att inkomma med förbättringsförslag enligt de kriterium som ni har idag om de ändå inte uppfylls gällande bla röstning på förbättringsförslagen.

 

Att det desutom skall ta ett år eller mer för att ni skall implementera en så vital sak som att kunna komma åt strukturen via APi:et dvs. (to creake a Kit from Inventory endpoint) känns som att ni inte prioriterar eller vill förenkla hanteringen av Struktuartiklar.

 

Ser tacksam fram emot lösning på förbättringsförslagen och snabbare implementeringar som underlättar och skapar förutsättningar för oss användare att kunna hantera visma.net med mindre administration. och dyra workarounds.

 

 

Mvh

Stefano

 

 

1 SVAR 1

av Christian Sandell

Hej Stefano,

 

Som vi skriver här angående status, definition och processen för förbättringsförslag är det inte en garanti att förslag i förslagslådan med många röster implementeras. Men det ökar möjligheten och utgör ett starkt argument.

 

Vi jobbar med fokusområden vid vidareutveckling av Visma.net och tittar under en period på samtliga förslag vi fått på området.

 

Detta tar tid och vi behöver ta hänsyn till många faktorer och tänka långsiktigt. Samtidigt är omvärlden föränderlig och vi behöver prioritera och omprioritera för att möta kritiska krav och förbättringar direkt. Därför kan tiden från Förslagslådan till Implementerad bli lång för vissa förslag, men det betyder inte att vi släpper dem. 

 

Så, som svar på dina frågor: 

  • Nej - alla förbättringsförslag med många röster implementeras inte. Men många gör det. 
  • Beroende på komplexitet och fokusområde i utvecklingen kan det kan ta år innan ett förbättringsförslag implementeras, men i de allra flesta fall går det snabbare 
  • Av samma anledning som ovan finns inget tidschema för Förbättringsförslag > Implementering. 

 

Jag förstår din frustration men hoppas detta förtydligar situationen. Och jag hoppas verkligen inte du slutar finna mening i att dela dina förbättringsförslag. Vi tar också till oss att bli bättre på att dela med oss av status på förslag som legat länge i Förslagslådan.

 

Mvh
Christian

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här