Mina produkter
Hjälp
Stefano
CHAMPION *

Generel förfrågan - Leverantörer - massuppdatering - valutakurstyp

av Stefano

Hej,

 

Är det någon som vet vart jag hittar "Titel på förfrågan" - Leverantörer - massuppdatering - valutakurstyp"

 

Skulle behöva massuppdatera valutakurstyp på leverantörer till "Spot"

 

Tacksam för hjälp,

 

Mvh

Stefano

3 SVAR 3
Godkänd lösning
Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej Stefano, 

 

Jag förstår vad du menar, och på kund sidan är det möjligt att massuppdatera detta fält. Det är tyvärr inte möjligt på leverantörssidan. Den bilden som du skickade med visar de fält som går att massuppdatera i befintligt register. 
Ett importscenario däremot har inte denna begränsning, så jag rekommenderar dig att testa det för att inte för hand behöva uppdatera varje leverantör. 

Med Vänliga Hälsningar, 

Amanda Rietz

 

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej Stefano, 

 

Jag vet inte riktigt vad du menar med förfrågan. En del massuppdatering går att göra direkt från leverantörsregistret genom att redigera förfrågan som just heter leverantör och tillåta massuppdatering. 
Annars kan du med en liten ansträngning uppdatera leverantörerna genom ett importscenario. 

 

Med Vänliga Hälsningar, 
Amanda 

Stefano
CHAMPION *

av Stefano

Hej Amanda,

Hade hoppas kunna göra massuppdatering på Leverantörerna med valutakurstyp precis som jag kunde göra på kunderna via åtgärder. Tyvärr så finns det endast ett par val upplagda på AP-Vendors se bild. Här hade jag velat få upp valutakurstyp så att jag hade kunna massuppdatera på Leverantörerna till Spot.

 

Mvh

Stefano

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här