Mina produkter
Hjälp
Kristofer_
CHAMPION ***

Märkliga mail från Autoinvoice

av Kristofer_

Vi har baserat vårt flöde på att när vi skickar en faktura via Autoinvoice, förväntas fakturan levereras via e-faktura om kunden tar emot det, och annars skall den gå ut via papper. Sedan ett tag tillbaka har Visma på eget initiativ förändrat detta, och skickar nu ut något märkligt mail till kunder som inte tar emot efaktura.

 

Hur stänger vi av detta? Vi vill inte ha det.

9 SVAR 9
Godkänd lösning
Kristian Mårtensson
VISMA

av Kristian Mårtensson

Fix har släppts i helgen och e-post fungerar nu som det ska igen.

 

Kristofer_
CHAMPION ***

av Kristofer_

@Kristian Mårtensson Kan ni snälla fixa detta??????? Detta skapar enormt massa merarbete och förvirrade kunder

@Kristofer_ !
Utvecklingen har bekräftat det som en bugg och jobbar med en fix som planeras att släppas i nästa vecka.
Workaround är att inte skicka med en e-post adress, då kommer de postas istället.

Kristofer_
CHAMPION ***

av Kristofer_

Skärmavbild 2023-11-20 kl. 21.53.48.png

 

De som står som "e-post" här ska gå som print

av Kristian Mårtensson

Hej @Kristofer_ !

Ni kan stänga av att fakturan ska skickas via e-post, se bild

e-post.png

Kristofer_
CHAMPION ***

Nej, det är avslaget och har alltid varit avslaget. Ni skickar ut dessa märkliga mail, se bifogat. Om kunden inte kan ta emot e-faktura ska det gå på brev, inte detta. Skärmavbild 2023-11-20 kl. 21.45.57.png

God kväll @Kristofer_ !
Ja, du har rätt att något är fel. Ser att e-post är avstängt hos er och då ska fakturan gå som brev.
Kan du prova aktivera e-post, spara och sedan inaktivera det igen och spara?
Jag har tagit det vidare internt för att se vad som hänt.

Kristofer_
CHAMPION ***

@Kristian Mårtensson Det går inte ens aktivera, när jag klickar i e-post och försöker spara ändringen står det bara "Något gick fel. Kontakta din Visma support kanal för vidare hjälp."

Kristofer_
CHAMPION ***

av Kristofer_

Lyckades spara efter att kontaktuppgifterna ändrats. Dock funkar det ändå inte, trots att vi aktiverat och sen avaktiverat går de ändå ut via mail.

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här