Mina produkter
Hjälp
Starless Aeon
CONTRIBUTOR ***

Modifierad generell förfrågan ger visningsfel (multipla poster)

av Starless Aeon

Hej!

Jag har ställt in fönstret för Försäljningsorder (SO3010PL) så att vi ska kunna se våra parametrar Prisklass, Kategori (attribut) och Förbundstillhörighet (attribut) från kundkortet i orderfönstret. Efter lite meckande lyckades jag få rätt på det.

FredrickAlmstrm_0-1691733196142.png


Denna inställning genererade dock en mycket udda bieffekt. Vissa ordrar i fönstret visas nu dubbelt, trippelt eller mer. Jag har försökt ställa in den generella förfrågan med olika parametrar till "samma mål", men resultatet blir detsamma. Notera att samma ordernummer här visas fyra gånger.

FredrickAlmstrm_1-1691733328218.png


Jag har spårat det till att det det är den markerade tabellrelationen, som avser Prisklass från kundens standardplats, som skapar effekten. Inaktiverar jag den så försvinner de multipla ordrarna, men då slutar också Prisklass-kolumnen i försäljningsorderfönstret att funka.

FredrickAlmstrm_2-1691733455772.png

Det är alltså den markerade funktionen nedan det gäller.

FredrickAlmstrm_3-1691733511739.png


Är det någon som har bättre koll på detta som kan bidra med input?

2 SVAR 2
Louise L
PARTNER

av Louise L

Hej,

Hur har du kopplat samman SOOrder med Customer för att attributet ska visas i förfrågan?

 

Med vänlig hälsning,

Louise

Godkänd lösning
Starless Aeon
CONTRIBUTOR ***

av Starless Aeon

Jag löste problemet på egen hand. Jag insåg att parametern Prisklass förekommer 1 x per plats på kundkortet, vilket gav att alla poster under det aktuella fönstret multiplicerades med antalet prisklasser/platser. Efter att ha ställt in tabellrelationen nedan, så att endast standardplatsen visas, så funkade allt.

FredrickAlmstrm_0-1691756420147.png

 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här