Mina produkter
Hjälp
My Malmström
CHAMPION *

Registrera inbetalningar i Autopay inkorgen. Matchningar katastrof

av My Malmström

Hej, har stora problem med matchningar av kunders inbetalningar. 

Jag har "Automatisk delning av buntbetalningar" ikryssad då vi har kundnr/leveransadress med samma fakturaadress. Detta har hjälpt en del, men sedan ett par veckor tillbaka så verkar det inte hjälpa alls.

Har i medföljande dokument fått inbetalningar från kunder med samma kundnr.

Bild1 visar en inbetalning av två fakturor från samma kund nr. Bild 2 visar in inbet av fem fakturor från samma kund nr.

Har försökt att i den högra spalten välja ”skapa post” och i Arbetsytan välja Kundreskontra samt hämta upp kunden och sedan fakturorna. Den markeras ändå inte som ”Klar att behandla” utan jag måste välja ”Dölj”

Måste gå in under öppna fakturor – skriva in fakturanumret för att se vilka kundnr fakturorna gäller och sedan bokföra betalningarna manuellt. 

Detta sker dagligen och tar en massa extra tid i anspråk för mig.

Varför kan det inte matchas per fakturanummer istället?

 

3 SVAR 3
Delicious
CONTRIBUTOR ***

av Delicious

Jag bokar alla inbetalningar manuellt numera. Fick sitta timmar varje månadsslut för att leta fel.

Laura Elomaa
CONTRIBUTOR ***

av Laura Elomaa

Vi har samma problem efter bytet till AutoPay med kundinbetalningar där betalningar från samma kund klumpas ihop. Varför???? Vi har inte haft detta problem innan AutoPay!

Hur gör ni andra?

Godkänd lösning
Mikael Hagman
CONTRIBUTOR ***

av Mikael Hagman

Tryck på spara för att bocken ska uppdateras. I övrigt kan jag bara instämma. Sammanslagningen av betalningar är komisk katastrof och det är chockerande att man väljer att släppa en så dålig funktionalitet. Jag har precis suttit i 4 timmar med ett moment som borde tagit 10 minuter.

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här