avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
CHAMPION *

Tvinga regel för banktransaktion

av Kristofer_ (Uppdaterad ‎02-02-2020 12:52 av Kristofer_ )

Hej!

Jag har byggt en regel som bokar in bankinsättningar på ett konto för förskottsbetalningar från kunder som betalar med kort online (innan vi levererat varorna). Regeln fungerar utmärkt, med ett undantag. Om det finns en kundfaktura i systemet på samma belopp som insättningen, appliceras den inte automatiskt, utan jag måste klicka i checkboxen "skapa" för att få .net att applicera regeln. Kan man tvinga detta? Det är ett separat bankkonto dessa betalningar inkommer till och ALLT oavsett belopp skall trigga regeln.

3 SVAR 3
CHAMPION *

av Kristofer_ (Uppdaterad ‎01-07-2020 13:13 av Kristofer_ )

Har fått svar av vår konsult att det inte verkar gå. Känns helt hjärndött att man ska behöva sitta och klicka i en kryssruta 50 gånger om dagen. Vårt mål med affärssystemet är att vi vill bygga bort allt manuellt arbete som har med ekonomi att göra i företaget.

av Joakim Arvidsson (Uppdaterad ‎01-07-2020 14:30 av Joakim Arvidsson VISMA )

Hej @Kristofer_

Vi på Vismas support har tagit emot ett ärende från er partner kring detta och jag kommer att undersöka det. På rak arm låter detta som en bugg men jag inte hunnit att gräva i det ännu. Så fort vi har en lösning kommer jag att meddela er partner om en eventuell lösning.

Självklart ska detta fungera och inte vara hjärndött 😉

Best regards,
Joakim Arvidsson
Cloud Customer Success Team
CHAMPION *

av Kristofer_

Underbart, tackar! 🙂