Mina produkter
Hjälp
Kristofer_
CHAMPION ***

Tvinga regel för banktransaktion

av Kristofer_ (Uppdaterad ‎02-02-2020 12:52 av Kristofer_ )

Hej!

 

Jag har byggt en regel som bokar in bankinsättningar på ett konto för förskottsbetalningar från kunder som betalar med kort online (innan vi levererat varorna). Regeln fungerar utmärkt, med ett undantag. Om det finns en kundfaktura i systemet på samma belopp som insättningen, appliceras den inte automatiskt, utan jag måste klicka i checkboxen "skapa" för att få .net att applicera regeln. Kan man tvinga detta? Det är ett separat bankkonto dessa betalningar inkommer till och ALLT oavsett belopp skall trigga regeln.

7 SVAR 7
Kristofer_
CHAMPION ***

av Kristofer_

@Joakim Arvidsson Två och ett halvt år har gått och buggen består.

Kristofer_
CHAMPION ***

av Kristofer_ (Uppdaterad ‎30-07-2021 22:03 av Kristofer_ )

@Joakim Arvidsson Vad är status på detta ärendet? Det har nu gått ett år.

av Joakim Arvidsson

Hej @Kristofer_ 

 

Ärendet är en bekräftad bugg och väntar på en utvecklare som måste rätta felet. Det är ännu inte planerat att rättas i någon version. Jag har inga möjligheter att påverka prioriteringen dessvärre, men jag har tagit vidare ärendet internt enligt våra rutiner för att försöka att öka prioriteringen av problemet.

 

Om jag tar emot flera uppdateringar meddelar jag er partner. 

 

MVH

 

Med vänliga hälsningar,
Joakim Arvidsson
Kristofer_
CHAMPION ***

av Kristofer_ (Uppdaterad ‎01-07-2020 13:13 av Kristofer_ )

Har fått svar av vår konsult att det inte verkar gå. Känns helt hjärndött att man ska behöva sitta och klicka i en kryssruta 50 gånger om dagen. Vårt mål med affärssystemet är att vi vill bygga bort allt manuellt arbete som har med ekonomi att göra i företaget.

av Joakim Arvidsson (Uppdaterad ‎01-07-2020 14:30 av Joakim Arvidsson VISMA )

Hej @Kristofer_

 

Vi på Vismas support har tagit emot ett ärende från er partner kring detta och jag kommer att undersöka det. På rak arm låter detta som en bugg men jag inte hunnit att gräva i det ännu. Så fort vi har en lösning kommer jag att meddela er partner om en eventuell lösning.

 

Självklart ska detta fungera och inte vara hjärndött 😉

Med vänliga hälsningar,
Joakim Arvidsson
Kristofer_
CHAMPION ***

av Kristofer_

Hej,

 

Vi har ännu inte fått någon återkoppling på detta ärendet. När får vi återkoppling och när är det tänkt att buggen fixas?

Kristofer_
CHAMPION ***

av Kristofer_

Underbart, tackar! 🙂

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här